Frederique Constant

Hallo luitjes,

Iemand bekend met bovengenoemd merk? Vind het er prachtig uitzien. Iemand ervaringen mee? Voor-nadelen?

Heb je een specifiek model in gedachte? Er zijn weinig merken waar ik alle modellen mooi vind en ook “slechte” merken kunnen mooie horloges maken. Tip: dit forum heeft een zoekfunctie waardoor je misschien al veel kunt terugvinden.

1 like

Mooi merk, mooie horloges, goed afgewerkt. Ik ben zelf meer fan van de sportievere tak van het merk, dat is Alpina. Veel waar voor je geld, maar zorg dat je ver onder MSRP koopt want het schrijft af als een dolle. Zeker in Duitsland genoeg te vinden tot 50% onder MSRP nieuw of NOS. Niet zo bekend of begeerlijk genoeg bij het grote publiek.

Dat kan veranderen in de toekomst, ik denk dat FC en Alpina zich nog verder omhoog ontwikkelen door de overname van de merken door Citizen:

www.watching.nl/citizen-watch-neemt-frederique-constant-over

Dus als je iets moois ziet, ik zou gewoon kopen maar wel tegen aardige korting!

1 like

Mooi merk! Dit is de mijne:

Inderdaad is Alpina ook heel mooi, ik heb deze quartz:

Gr. Marc

7 likes

FC is naar mening een hele mooie merk met tegenwoordig een inhouse uurwerk en relatief moderne accessoires als de E-strap.

Dat is zeker een hele mooie. Welke is dat?

Alpina is prachtig.
Een aantal modellen van FC ook trouwens.
Best een heel gerenommeerd merk toch dat veelal bij de wat luxere zaken in de etalage ligt… dacht ik.

La Carrera Panamericana

Gr. Marc

1 like

Mooi merk en volgens mij kwalitatief ook aardig. Ik zou zeker BVA-auctions zo nu en dan eens bekijken. Hier komen ze vaak voor acceptabele bedragen voorbij.

Mag ik vragen of ik de voorkant mag zien? Ik zoek een FC met een stalen band namelijk. Leer, ben ik allergisch voor:p

1 like

Voor staal niet? Dit komt vaker voor dan een allergie voor leer namelijk.

Net terug uit “bataviastad” Lelystad: zit een winkeltje met zowel afgeprijsde FC als Alpina’s

Nadeel zijn de service kosten. Ik heb respect voor het feit dat ze manufactuur uurwerken maken en daar moeten ze ook vooral mee door gaan. :+1: Maar dat heeft wel als gevolg dat service een stuk lastiger zal zijn en prijziger. Voor service moet je hem volgens mij weer specifiek naar FC opsturen.