frederique constant

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds een jaar of wat me gaan interesseren voor mechanische horloges. Vorig jaar liep ik tegen een frederique constant horloge aan een “heart beat day date”. Kan iemand mij vertellen of hij dit horloge kent en kan je me iets vertellen over de kwaliteit enz.
Ik ben zeer benieuwd naar de reacties. In iedergeval bijvoorbaat hartelijk bedankt.

Goed merk, Zwitserse productie. Nette prijzen voor wat je er voor krijgt.
En eigenlijk lekker Nederlands http://www.tourbillon-watches.com/tourbillon.asp?pg=editorial/2003/constant.htm&house=30

Groeten,

Stefan

Stefan,

Bedankt voor je informatie.

Groeten

Adrie

Als jij ergens tegenaan loopt, betekent dat dan dat het horloge vervolgens om je pols zit, of in je gedachten blijft?
De kwaliteit lijkt me prima in orde en de geschiedenis van het merk is, alhoewel kort, toch zeer aansprekend.
Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van de Classic Heartbeat Manufacture, en dan met name de moonphase. Er is slechts een ding dat me tegenhoudt en dat is het feit dat de ontwerpers van de wijzerplaat terwille van die mooie open balans de minuten indexering hebben onderbroken tussen de 3 en de 8 uur. :frowning:

Dit betekent inderdaad dat ik hem gekocht heb tegen een zacht prijsje bij een Duitse juwelier.
Het horloge dat jij noemt vind ik ook schitterend maar de automaat is wel erg kostbaar. Als je toch mocht besluiten om hem te kopen: heel veel plezier ermee. (maar de voorpret is ook al heel erg leuk)
groeten Adrie