Frederique Constant

Hallo Allemaal!!

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een prachtig Frederique Constant dag/datum en dag/nachtstand
polshorloge. Een prachtig horloge met witte wijzerplaat en blauwe wijzers. Ik wou het deze ochtend nog eens om de pols doen maar bij het verstellen van het uur, dag enz… stelde ik vast dat de datum en de zon/maanstand niet meer werken. Het inbusje laat zich wel bedienen, zit niet vast maar de datum blijft staan en overdag staat hij op de sterretjes van de nachtstand. Ook bij het doordraaien van de wijzers blijft deze staan evenals de datum. De dagstand werkt wel correct! Kan iemand zeggen of dit grote kosten zijn of misschien maar een kleinigheidje is?

En waar kan ik terecht om dit eventueel te laten repareren?

Mvg,

Bart.

Lijkt mij geen vintage horloge.

Heb jij Ferrie ook niet gemailt?

Ja dat heb ik intussen ook gedaan. Later kwam ik op het idee om het hier ook even te melden onder
de kenners/liefhebbers. Misschien dat er mensen tussen zitten die hetzelfde voor hadden.
Ik weet niet of Ferry hier iets aan wil doen, hij is normaal de Omega man hé!
Ik hoor het wel!
Alvast bedankt voor uw reactie!

nee dat is het ook niet, maar heel wat vintage horloges hebben dezelfde functie als deze en daarom
dacht ik dat de vintage kenners wel wisten wat dit was en wat dit kon gaan kosten.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Hij doet ook andere merken.
Er zijn vast wel mensen die het hier kunnen oplossen.

Ik hoorde gisteren zeggen dat hij zou gestopt zijn? Iemand uit Rotterdam had het daar over.
Zou straf zijn. In mijn ogen was hij toch de “grootmeester” onder de kenners. Natuurlijk had hij ook
meer dan 30 jaar dienst bij Omega, maar ik twijfel er sterk aan dat hij de horlogewereld voorgoed achter zich zou laten liggen…
Ik hoop ook dat er hier toch wel iemand tussen zit die advies kan geven! Zou leuk zijn!

Dank voor uw reactie!

Heb je wat foto’s van je horloge? Is hetüberhaupt een originele ?

het zou een originele moeten zijn.

Zo te zien een ETA 2892. Dit probleem met alleen de sterretjes op je wijzerplaat, ken ik. Ik heb dit ook gehad bij een Classics, volgens mij komt het vaker voor bij Frederique Constant modellen.

U bent een kenner! Het is inderdaad de ETA 2892. Wat valt hieraan te verhelpen en wat zijn de kosten denkt u?
Mvg,
Bart.

Er is een map met horlogemakers op horlogeforum, dan kun je zien welke horlogemakers er in de buurt wonen.

Misschien dat forumlid @inca je hierbij kan helpen bij dit ETA uurwerk :wink:

ok we gaan aan de slag! Bedankt voor de vele reacties!

Mvg,

Bart. :blush: