Dag forumgenoten
Hebben jullie enige achtergrond over dit horloge en indien mogelijk een schatting van de waarde?
Dag forumgenoten
Hebben jullie enige achtergrond over dit horloge en indien mogelijk een schatting van de waarde?
Mikrolisk geeft een heleboel submerken, Frey watch co bestaat al een poosje maar info is er niet zo veel op het web te vinden.
Jouw horloge is imho van eind jaren '50 begin jaren '60 van de vorige eeuw.
Tsja waarde waag ik me niet aan en is ook afhankelijk van de staat van het uurwerkje wat waarschijnlijk een ETA automaat is.
zo’n crosshatched kroon is normaal van Ervin Piquerez S.A.(EPSA) (die van de super compressor kasten)
Staan er merktekens aan de binnekant van het deksel?
Ik doe het straks open en zal de foto’s posten.
Een stalen kast is altijd een plus voor een “duiker”
De geschraffeerde kroon icm de drukbodem doet aan een Piquerez kast denken.
Dit soort horloges van Pontiac doet ca. 200€
Ik ben benieuwd naar de foto van de binnenkant van de bodem.
Hoeveel mm doorsnede is dit horloge?
Kast is aan de kroon te zien mogelijk een EPSA compressor.
33mm na snel meten. Kast kreeg ik zojuist niet open, maar morgen met mijn goed gerief nieuwe poging.
Ik denk echt een jaar of 5 tot 10 later… mid 60s, tot mid 70s.
Maat lijkt me dames.
Waarde navenant
des te meer kans dat het een snapback compressor kast is
die stribbelen wel eens tegen
hiermee lukt het mij het best
Volgens mij is er radium gebruikt op de wijzerplaat (dubbele R) en wijzers en is men daar mi. eind '50 mee gestopt.
Het type wijzer zie je ook vaker op jaren '50 (desk) duikhorloges (heb er zelf ook een) maar het is slechts mijn mening hoor, kan er ook helemaal naast zitten.
Nee… tritium kwam vanaf 60 in schwung. . maar volgens mij mocht radium tot in de 70s gebruikt worden.
Wellicht heb je gelijk en is t meer early tot mid 60s… maar 50s denk ik echt gewoon niet.
Oké np
Ik kan t ook mis hebben hoor
Heb een professioneel tooltje liggen, alleen momenteel niet op deze locatie Ik hou jullie op de hoogte.
Dameshorloge.
Waarde een paar tientjes.
Nee
Dat was destijds een normale maat van herenhorloges
33mm voor een duiker zou ik zien als unisex/mid-size.
Inderdaad, dit kan een herenmodel supercompressortje zijn, alhoewel volgens mij de meeste single crown compressors 35/36 mm groot waren.
Ik heb meerdere 2 kroons supercompressors van Frey (36/42mm) zien passeren in t verleden.
Heb zelf wel serieuze twijfel over de bezel insert en of de kroon origineel is voor dit horloge.
Open maken geeft je meer zekerheid.
Nee, de normale herenmaat voor een sixties/seventies duiker is 35mm, oplopend naar 36 en de enkele oversized duiker van 38mm.
33mm is ècht de damesuitvoering.
En even openmaken om te kijken of het een EPSA kast is.