Friese Omproep

Afgelopen zondag heb ik de aflevering van de Friese Omroep met de titel “Moderne en klassieke Friese uurwerken” ( zondag 11 november NL2 13.55 ) voor de helft kunnen zien.
Heeft iemand enig idee of en indien wanneer er een herhaling is van deze uitzending?

Tevens voor degene die hem gezien hebben wat vonden jullie ervan?

Mijn beste,

Is in een eerder topic al aan de orde geweest (Horlogemakers in Nederland)
Desalniettemin een echte aanrader. :wink:
Hieronder de link:

Orologio Signaturis Temporis

oops bedankt :frowning:

niettemin ik heb weer echt genoten van deze uitzending.
wat ons mooie friesland voortbrengt tjonge.

Interessante uitzending.Wordt tijd dat er eens een documentaire over zwitserse horloges wordt uitgezonden.Misschien leest dit een producer/horlogeliefhebber?

Ik heb de aflevering nu ook gezien, het was erg interessant. Mooi om het verschil zo duidelijk te kunnen zien tussen v. d. Klaauw en Van der Gang. Persoonlijk spreekt de manier van v. d. Klaauw me het meest aan. Een nuchtere man, met een passie voor horloges en uurwerken. Wat hij maakt, maakt hij gewoonweg met vakwerk. Bij Van der Gang, is gebeurt het meeste met machines die alles precies nauwkeurig hebben. Bij van der Gang heb ik het idee dat zij die passie niet hebben. Overigens vind de horloges die beide heren maken ongelofelijk mooi.

Ik vind het verschil ook grappig en beidde ook waardevol. Wat ik graag bij van der Gang zou willen zien is een in huis gemaakt uurwerk, Waterdichtheid a la Panerai voor alle modellen “waddenzee proof”, rotor en wijzerplaat meer eigenheid ( tot betrekking de vergelijking met IWC ). Ik ben wel erg benieuwd waar vdGang zijn insteek hem zal toe zal leiden…

Om in de jungle van tophorlogemakers te kunnen overleven moet je wel lef en doorzettingsvermogen hebben en uiteraard creativiteit en uniekheid.Een samenwerking met studenten van designers-opleidingen lijkt mij een "real marriage