Fromanteel Amsterdam, jullie mening en/of ervaringen

Mijn Fromanteel Globetrotter GMT. Leuke aanschaf vond ik zelf. Was mijn eerste Swiss made horloge. Ik was toen ook nog niet in het bezit van een automaat. (ondertussen wel, maar ik heb maar een kleine collectie).

Ik vind het een mooi horloge en werkt prima. Ik vind het jammer dat de Fromanteelreeks alleen maar bestaat uit 42mm. Kleinere modellen, zeker voor dresswatch, zou toch wel mogen. Daarbij vind ik de horloges prijs-kwaliteit wel hoog. Ook mijn globetrotter is niet perfect, zoals dat bijvoorbeeld dat de secondewijzer niet mooi uitgelijnd is. Ik vind de stijlen overigens mooi, ook weer eens wat anders en toch ook wel leuk dat het van Nederlandse bodem komt.
Wat voor ervaringen hebben jullie en wat vinden jullie van het merk?

5 likes

Ziet er best aardig uit

Ik heb zelf ook een Fromanteel. Vind het ontwerp mooi maar merk dat ik hem eigenlijk nooit meer draag. Ik vind de afleesbaarheid slecht. Er is vaak weinig contrast met de wijzers zoals ook op jouw eerste foto te zien is.
Toch zonde als je op een horloge de tijd moeilijk kunt zien.

3 likes

Snap niet waarom je dat zou willenā€¦ :thinking:

2 likes

Ik snap je punt inderdaad. Ik merk dat met dragen ik hier weinig last van heb. Maar als je even in een ā€˜glimpā€™ op je horloge kijkt, dan is het wel lastiger om het in een keer goed te zien. Ik draag hem overigens wel met regelmaat en beleef er wel plezier aan

1 like

Wel grappig, Nederlands merk maar ik zou er mijn geld niet aan uitgevenā€¦

1 like

Dat voor iemand die zo openminded is met horloge merken :stuck_out_tongue:.
Wel moet ik bekennen dat dit merk me niet zoveel doet, al hoeft dat de pret niet te drukken voor TS.

En ā€œNederlands merkā€ mag je wel met een korreltje zout nemenā€¦:wink:

Heb er eens een gehad maar snel weer retour gedaan. Wel leuk verpakt hoor en mooi met die jute zak en leuke dingen over Amsterdam etc maar horloge deed me niks en was idd aan de grote kant.

Ze hebben een leuke presentatie maar zoals hierboven al genoemd echt helemaal Nederlands is het niet.

Ik heb wel n zwak voor ze, heb er meerdere gehad, maar ze blijven n beetje hangen. Binnenkort wil ik wat uitleg hier op HF over ze geven, gewoon een topic over het merk.
Die jongens doen het wel goed hoor. Toch knap.

1 like

Wat beviel je precies niet aan het horloge?

Ja enerzijds vind ik dat ze echt iets moois produceren met toch een eigen karakter. Aan de andere kan zijn ze Ć”llemaal met date, Ć”llemaal 42mm, Ć”llemaal overpriced ten opzichte van andere horloges in die prijsklasseā€¦ Ik ben wel blij met mijn Fromanteel, is echt een leuk eerste swiss made horloge voor me. Als ik nu iemand er over zou moeten adviserenā€¦ nee, dan zou ik zeggen voor dit geld: koop een Tissot! kun je zelfs een automatic scoren.

Met name de afmeting en dat er geen variant op staal was destijds. Qua afwerking niet veel kunnen ontdekken maar was toen ook nog niet zo druk met horloges als nu.

Bandjes waren trouwens wel snel te wisselen :+1:t3:

Laatst een batterijtje vervangen van een Fromanteel van een collega. Die nota bene fanatiek Feyenoord-supporter is, met seizoenskaart. Ik moest 'm er wel even op aanspreken natuurlijk. :smile:

Is me niet veel van bijgebleven - volgens mij zat er een Ronda in. Is een beetje als Meistersinger; ziet er leuk uit, maar blikkerig en ā€œmehā€ als je e.e.a. openmaakt. Sorry voor het vloeken in de kerk w.b. die Einzeigers, is helaas wel op grond van meerdere stuks inside-out gehadā€¦

1 like

haha dat is komischā€¦:joy:
Ja de uurwerken zijn niks bijzonders. Gewoon standaard, niks aan veranderd.

1 like