Fromanteel Pendulum Special Dark Edition

Ik heb niet zoveel met Fromanteel, maar deze kan me wel bekoren. Alleen de prijs…ik ben echt oud aan het worden.

1 like

Ik heb ook niet veel met Fromanteel. Een geschiedenis die niets, maar dan ook niets met polshorloges te maken heeft, en eigenaren die weer niets met de naam hebben, want die is alleen nieuw leven ingeblazen omdat het zo lekker ambachtelijk en ouderwets lijkt…Afgezien dan nog van het feit dat je voor een paar honderd euro minder een Tissot, Hamilton of Certina koopt, met dezelfde specificaties, die wél historie heeft…
Nee, niet aan mij besteed, dus…

Dick

3 likes

De marketing afdeling van fromanteel is top. Hun horloges vind ik wel ook wel aardig uit zien maar de prijs staat totaal niet in verhouding.

Zoals hierboven vermeld, voor honderden euro’s minder koop je veel beter spul.

1 like

Ik bezit 2 Fromanteel Globetrotter horloges welliswaar quartz modellen. Ik vindt het design en afwerking mooi bij Fromanteel. Prijstechnisch zijn ze redelijk geprijsd. De automaat die jij hier laat zien is inderdaad prijstechnisch veel te hoog en je hebt voor dat geld inderdaad een mooie Certina, Hamilton of Tissot. Wat ik ook een mooi merk vind is het merk Mido waarover ik een topic hier op HF heb gestart,

1 like

Volledig mee eens.

Looks :+1:
Prijs :-1:

Nee voor zo’n bedrag laat ik hem sowieso liggen. Koop ik wel een prachtig Seiko’tje voor.

1 like

Als je voor Fromanteel wilt gaan zou ik eerder voor de quartz versies gaan. Deze zijn prijstechnisch en qua uiterlijk denk ik een stuk interesanter. Hebben een aantal leuke chronografen.

Afgezien van het niet bepaald onderscheidende design, bijna €1200 voor een 2824 Elaboré? Beste grap van 2016 :wink:

P.S. Het onderscheidt zich wel bij nader inzien. Een klassiek, dressy uiterlijk met gele sportaccenten? Bijzonder origineel IMHO. Maar geen gezicht.

1 like

Dat ben ik met je eens. Toch vindt ik het design van met name de Globetrotter series wel mooi. Ik bezit zelf onderstaande Fromanteels. Ik zou er niet weer eentje kopen overigens maar deze 2 konden mij toch wel bekoren.

Het is en blijft natuurlijk persoonlijk. Ook de bandjes zijn van prima kwaliteit.

Ik vind hem niet mis, maar ik vind het altijd zo’n afknapper dat je aan de plaats van het datumvenster kan zien dat het uurwerk feitelijk te klein is voor de kast…

2 likes

Bedoel je daarmee de Fromanteel Pendulum of die 2 Globetrotters die ik hier net laat zien.

Ik had het over de pendulum uit de originele post.

Ja inderdaad. Had ik nog geeneens op gelet. Ik vindt de Pendulum qua afwerking ook niet zo mooi. Voor het geld wat je voor deze Pendulum betaald kocht ik deze mooie Oris Classic Date.

Tudor gebruikt hetzelfde uurwerk en vraagt nog meer. Hoor je niemand over.

1 like

Komt waarschijnlijk ook omdat Tudor meer naam heeft dan Fromanteel. Daarbij is Tudor ook wel een mooi merk.

Ook de Elaboré uitvoering?

Zal wel top grade zijn inderdaad. Maar die gaan ook voor ruim veel meer dan 1200. Anyway, mijn punt is meer dat die ETA’s wel vaker in vrij dure horloges terecht komen.

Zoals gezegd: leuk ontwerp, maar veel te prijzig imho.
Ik ga dan liever voor een mooie Seiko, Tissot of Hammie.

Dat vind ik een verstandige keuze van jou. Veel succes met je nieuwe aankoop .

Ik vind dat geen punt. Sterker nog: als je ETA service nodig heeft, betalen we de heft van wat een inhouse movement servicen kost. Plus je kan overal terecht.

2 likes