Zo irritant, je hebt een leuk horloge gevonden op internet voor een leuke prijs, je hebt al een fors aantal e-mails uitgewisseld met de eigenaar, elkaar aan de telefoon gehad, een prijs en alle randvoorwaarden afgesproken. Dan bel je, waar zijn bankinformatie blijft. “Oh ja, sorry, ik heb het horloge vanmorgen verkocht”.
#$%@#$@#!!!
Nog zo één, ik spreek met iemand af om een horloge te komen bekijken. We spreken af dat ik zondag langskom, en dat ik daarvoor eerst nog even wat met het gezin wat in de buurt ga doen en dat ik bel als ik zover ben. Dan bel je. “Oh ja, ik ben vandaag aan het werk en pas om 23:00 thuis.” “Ok, heb je het horloge dan misschien bij je?” “Nee.” “Is er dan iemand anders thuis om het te laten zien.” “Nee.” “En nu?” “Ja, dat weet ik ook niet…” “Bedankt om me even iets te laten weten zodat ik niet in totaal 300km voor niks heb gereden, ik heb geen interesse meer”
#$%#%^ AAAAARRRRGGGHHHH!
En dan heb ik het nog niets eens over al die mensen met wie je aan het mailen bent en dan opeens niks meer van zich laten horen. Ik bedoel hoeveel moeite kost het om even mede te delen dat je een aanbod hebt geaccepteerd?
Ik bedoel, je mag je best bedenken, maar wees daar dan gewoon duidelijk over en laat me tijdig iets weten, no hard feelings. Maar goed, dat mag je blijkbaar niet meer verwachten van mensen…
Sorry voor bovenstaande, bij mij kwam er even stoom uit de oren…
Gelukkig zijn er ook nog fatsoenlijke mensen
Alhoewel, ik had iets geboden op twee horloges op marktplaats. Mailtje achtergelaten. Verkoper mailt tegenvoorstel, terwijl ik boodschappen aan het doen was. (ik heb ook een leven) Paar minuten daarna (4!) een mail in de trant van “dan niet, ik zet alles wel op Ebay”. Tja, ik moet wel de káns krijgen om te reageren dacht ik? Het tegenvoorstel had ik namelijk wel geaccepteerd, maar ik heb geen wifi antenne in mijn hoofd en dan kan het soms een paar minuten duren voor ik kijk of ik mail heb. (zucht). Nou ja, scheelt mij weer geld.
Afhankelijk van wat het is wat aangeboden wordt. Soms ben ik al blijk als er normale zinnen met een redelijke zinsopbouw in een mailtje staan (of zelfs in de advertentie).
Hoofdletters, punten en komma’s worden ook steeds zeldzamer.
Zucht… ik begin zeker een oude lul te worden
Ik probeer altijd het goede voorbeeld te geven. Nette zinnen, goede uitleg geven en eventueel de verkoper helpen met informatie als ik niet de gelukkige koper lijk te worden. Soms gaat dat zó goed dat de verkoper mij de koop “gunt”
Ik denk dat de verkopers op marktplaats zo gemaakt worden door de nog veel asocialere kopers op marktplaats.
Je wilt niet weten hoe vaak ik voor Jan met de korte achternaam heb zitten wachten op een “koper” die niet kwam opdagen, zonder het fatsoen even af te bellen. Of mensen die inderdaad 15 mailtjes sturen en blijven pingelen om de laatste 5 euro en daarna niks meer van zich laten horen. Nee, ik mijd marktplaats (als het even kan) als de pest…
Ik doe ook wel eens kortaf als de zoveelste zeikerd zich bij me meldt omdat iets hem te duur is, of dat hij me er een x bedrag voor kan geven omdat de economie op dit moment erg slecht is (waar gebeurd)
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Normale communicatie, goede zinsopbouw en fatsoenlijk gedrag zijn echt een uitzondering. Dan ben ik nog niet zo oud (hint in mijn nickname ), maar de jeugd van tegenwoordig laat geen enkele potentie zien. Reacties als: “nee, dan had ik dat er wel voor geboden”, zijn heel normaal als ik met een tegenbod kom. Het is niet alleen niet waar, want waarom zou je hoog beginnen als er nog niet geboden is, maar het is ook nog eens asociaal.
Ik zeg: weer de dienstplicht invoeren! Beetje discipline en verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengen kan helemaal geen kwaad.
Heel vervelend ja. Maar net als met zoveel dingen bij non-directe communicatie, gaat het soms anders dan f2f.
Het kan ook erger. Heb je met iemand afgesproken te kopen, dat je dan en dan langskomt, dat je belt dat je onderweg bent, dat je bij aankomst op het punt staat te betalen… komt ie op de proppen dat er nog iemand onderweg is en nog even wilt wachten ::o
Tja…dit hoor je zo veel de laatste tijd en het is ook wel waar denk ik, Ik doe hetzelfde als MartijnV, proberen een goed voorbeeld te geven en netjes te antwoorden etc. Ik denk dat dat het meeste is wat je kan doen.
Ik kom echter ook uitzonderingen aan de positieve kant tegen, mensen die erg netjes zijn en duidelijk. Het is gelukkig niet alleen maar gezeik en gezeur
En ik denk dat als je er echt niet tegen kan dat je MP beter maar links kan laten liggen. Op de fora lees je ook al wat vaker over dit soort dingen maar gelukkig hebben we een goede kern die te vertrouwen is.
Jammer genoeg is dit soms waar, en niet alleen met nieuwe/onbekende leden.
Al heel lang lid en meer dan drieduizend posts en toch ook van het één op het andere moment geen reactie meer op mijn pb’s.
Sociaal gedrag is iets wat ook maatschappelijk gezien nogal onder druk staat, gelukkig is de gemiddelde kwaliteit van aangeboden horloges hier wel hoog in vergelijking met andere platforms!
Vind dat je altijd moet reageren op een bod. Hoe
asociaal ook.
Dan moet je dat gewoon zeggen.
Dat heet communicatie
Mwoah.
Lui die menen 20/25% of meer onder de vraagprijs te moeten bieden krijgen van mij echt geen reactie. Ook forummers die een lading modeprullen voor 2x nieuwprijs willen inruilen, als in de advertentie duidelijk staat dat je geen inruil zoekt, zijn schering en inslag. Het is hier niks beter dan op mp, actie ontlokt reactie.
Inderdaad hier wordt het ook niet beter. Bod
gedaan via PB, nooit meer iets gehoord!
Voor zover ik het begreep was je aan het
lowballen…er zijn dan verkopers die dat gedrag
niet met een mailtje terug willen belonen.
Dat herken ik wel, idioot lage biedingen, zonder aanhef, uitleg, groeten, naam etc. etc. beantwoord ik ook niet. Zelfs niet op dit forum. (valt bij mij in categorie aso kopers). Iemand voor niets laten rijden zou ik echt nooit doen. Een woord is een woord.