Full service voor forumlid

Ik heb dit weekend mijn eerste servicebeurt in opdracht gedaan, tamelijk stressvol omdat je niet iemands kostbare bezit wilt vernietigen. Maar het is gelukkig goed gegaan.

Voor:
Gebroken glas, wat vuil tussen de lugs

Na:

Voor:
Uurwerk dat te snel loopt, zwakke amplitude, flinke beat error

Na:
Service uitgevoerd, wat roest verwijderd aan het veertonrad, spiraalveer iets gecorrigeerd (ik laat het horloge nu 24 uur lopen om hem definitief af te regelen)

Wat rotzooi rond de lugs verwijderd, case lichtjes gepoetst (verchroomd dus je kunt niet zoveel meer), caseback flink gepoetst met Peek

Op een fraaie rode leren band

In volle glorie (nieuw glas en wijzerplaat schoongemaakt)

En om de pols (mijn dochter Amber als model)

Kortom ik hoop dat de eigenaar er blij mee is, ik vind het persoonlijk in ieder geval zeer geslaagd!

Hij is prachtig geworden. Ik weet zeker dat de eigenaar daar blij mee is.
Hoe maak je de wijzerplaat schoon ?

Dank je, met Rodico, soms kun je ze ook met wat wasbenzine schoonpoetsen.

Mooi gedaan weer Geert :~
en ik ben benieuwd of je je tzt ook nog met
re-lumen gaat bezighouden, verder doe je inmiddels alles al geloof ik ?

Ziet er weer pico bello uit. Heeft de eigenaar weer jaren plezier van.

Ziet er perfect uit.
Waar haal je toch de tijd vandaan heeft jou dag soms 48 uur?? :slight_smile: :slight_smile:
Groetjes Jack.

Die mag weer gezien worden, goed werk Geert (tu)

Toppertje. Opdrachten gaan nu binnenstromen!!!

Heel mooi opgeknapt! Het is zo weer een schitterend horloge! :}

Ik heb al een keer een horloge nieuwe lume gegeven dus die kan ook van de checklist… :wink:

Wat veel lastiger is en waar ik ook via PB regelmatig over communiceer met andere HF knutselaars zijn de probleemgevallen. Zeg maar het troubleshooten, je constateert een probleem maar vind er maar eens de oorzaak bij. Ik heb deze week een Seiko 5 geserviced, en alles leek goed te werken maar de timegrapher was een sterrenhemel, na een hoop bekeken te hebben bleek één van de stenen op het anker los.

Zo had ik laatst een uurwerk dat perfect liep maar soms vastsloeg, daar bleek de balansbrug iets te hoog te staan waardoor de steen over het anker heenvloog. Dat soort werk.

Dat valt op zich wel mee (ik knutsel vooral in het weekend), maar ik kan het inderdaad wel steeds iets sneller. Een professionele uurwerkmaker kan er 12 op een dag, dus mijn tempo is bepaald niet indrukwekkend…

Ik hoop het niet, het moet wel een beetje leuk blijven… :wink:

Prachtig werk, Geert ! Respect man !!! (tu)

Heel indrukwekkend! Knap gedaan en leuk horloge…was ie niet van de moeder van een forumlid?

Gr. Bouke

gschoots Schreef:

Dat valt op zich wel mee (ik knutsel vooral in het
weekend), maar ik kan het inderdaad wel steeds
iets sneller. Een professionele uurwerkmaker kan
er 12 op een dag, dus mijn tempo is bepaald niet
indrukwekkend…

Zeker…en ook nog alle 12 chronograven zeker… Laat je niets wijs maken. Ik denk dat je best trots mag zijn op het geen je nu al kan.
Hardlopers zijn doodlopers.

Gr men

Vind ik ook hoor. Lekker op je gemak, je hoeft het niet af te raffelen. Je hebt geen haast. Alle extra moeite die je doet, zie je alleen bij liefhebbers voor liefhebbers. Daar haal ik zelf ook de meeste voldoening uit.

First you become Good… then you become fast… :slight_smile:

Mooie klus… mooi resultaat… morgen nog even op de timegrapher… netjes afregelen… en ze kan er weer jaren tegen!..