De omgeving waar hij zijn verhaal doet spreekt mij wel aan , verder boeit mij een flikker wat ie allemaal zegt.
Dat is het enige dat telt.
Ik kan me er niks bij voorstellen, want heb persoonlijk liever geen doos en papieren en gewoon dat geld in m’n zak. Wat moet ik met die troep?
En met name bij Rolex is de doos en papieren allebei nog van abominabele kwaliteit ook, dus helemaal lachwekkend. Maar dat lijkt mensen niet te boeien. Het gaat vooral om het gevoel/idee en om tegen matties kunnen zeggen dat het een full set is
Doos en papieren zijn niet waardeloos, in de filmpje verteld die meneer net dat mensen er veel geld voor betalen.
Ik wilde ongeveer hetzelfde neerzetten hier…
Moet zeggen dat veel handelaren/dealers zeggen dat de doos en papieren niet van belang zijn en dat het om het horloge gaat… totdat ikzelf iets moet inruilen bij diezelfde partijen… in dat geval heb ik al wel een paar x te horen gekregen dat ze m’n horloge eig. alleen zouden inruilen als het een complete set is. (ook Rolex)
Uiteindelijk streef ik zelf altijd naar full-set of in ieder geval de papieren. Mocht ik dan toch het juiste horloge tegenkomen maar zonder toebehoren dan houdt het mij nog niet tegen maar er zit naar mijn idee hoe dan ook meerwaarde in.
Mensen die geen waarde hechten aan box&papers drinken doorgaans slechte -clickbait- champagne: alles voor het zicht maar ga je verder kijken dan mist er vanalles…
Het gaat om het horloge.
Natuurlijk gaat het om het horloge, maar de praktijk leert, dat wanneer alles klopt een full set een meerwaarde heeft.
Ja dit zal het zijn, knuppel
In plaats van ongevraagde baby foto’s laat ik foto’s van mijn full set zien.
Voor mij is het zeker wel een (grote) toegevoegde waarde, mede ook dat het dan redelijk zeker is dat het een eerlijk horloge (geen diefstal) betreft. Ook zoals eerder gezegd bij verkoop en inruil een hogere waarde (of zelfs geen inruil of verkoop).
Er zijn altijd uitzonderingen maar de meeste die zeggen hier geen waarde aan te hechten hebben er geen papieren etc. bij. Zeker bij recente horloges een aankoopbon erbij van een GD of AD geeft veel vertrouwen.
Ik zal een horloge ook kopen zonder B&P.
Tegelijkertijd, hoe duurder het horloge hoe fijner de box…
Kijk maar bij de gerenommeerde AD’s die Pre-owned verkopen daar zijn de prijzen zonder box&papieren aanmerkelijk goedkoper, dit loopt in de duizenden euro’s
Alleen al voor de doorverkoop is het het waard.
Ook toen ik mijn horloge laatst een keer naar Zwitserland stuurde, moest ik nog wel ff een foto-kopie mailen van het garantiebewijs. Daarna was het ook helemaal in orde en kosteloos gerepareerd en retour.
Het zou een feit zijn als dat voor iedereen van toepassing zou zijn. Het interesseert mij werkelijk niets, en dan bedoel ik ook echt niets.
Heb zo’n Speedmaster met die belachelijke doos. Als ik wat kleiner zou wonen, dan ging die zo naar de stort. Pasje zou ik waarschijnlijk wel bewaren, maar alleen vanwege de (financiële) waarde die een mogelijke koper daar aan geeft.
Ik begrijp echt wel dat voor een bepaald type koper belangrijk is, maar het is in elk geval niet hoe ik in het leven sta.
Ik heb vaak zat als 1e vraag gehoord als iemand vertelde dat hij een nieuw horloge had: oh mooi, doos en papieren erbij?
Nogmaals, buiten het argument dat je een full set weer makkelijker kan verkopen of dat het een zoals Jasper uitlegt, schijngevoel van veiligheid geeft, snap ik echt niet waarom mensen waarde hechten aan paar generieke brochures, een plastic doos van een tientje en garantiepasje dat al lang geen garantie meer biedt.
En dan heb ik het hier specifiek over generieke Rolex horloges. Geen pateks of ultra zeldzame horloges
Dat ging ongetwijfeld om een horloge nog in de garantie? Bij nieuw bewijst het uiteraard in zo’n geval als deze zijn waarde.
Wie gooit tegenwoordig nog de boel weg?
Niemand.
Nee joh, MP is dan je grote vriend. Levert zelfs zonder horloge geld op
Bij die 5 digit Sub heeft het 0 nut.
Dat is gewoon een Arie, Arie de Beuker.
Niks bijzonders en de prijs van full set echt niet waard.
Uiteraard. Geen gratis cadeautjes in Zwitserland. Ze vroegen er dus wel expliciet om.
Bij een horloge van 20 jaar oud hecht ik er ook weinig waarde aan, maar in die horloges ben ik toch niet geinteresseerd. Een doos hecht ik in principe weinig waarde aan gezien die universeel zijn (ze kosten vaak wel €200 ofzo, dus die breng je ook in mindering op de prijs).
Papieren zijn voor mij dus wel een must. Ik geloof ook niet dat ik in de prijsklasse/sferen zit waar namaak een issue is. Lijkt me vooral een Rolex dingetje en gehypte of vintage horloges van €15k+ of een Tissot/Tag Heuer gekocht door mensen die geen weet hebben, maar daar zal het geen duizenden euro’s schelen.