“Full Set” geen cent waard?

“Who is stupid enough to pay a 20% premium for this scam?”

Ik kwam dit filmpje zojuist tegen, maar zijn jullie het met hem eens of hecht je toch waarde aan full set in de hoop dat het klopt? Zelf hecht ik meer waarde aan de service historie (die te checken is) want sjoemelen met doos en papieren is dus echt kinderspel en nog altijd lucratief voor de verkoper.

Dus een klein polletje;

Doos en papieren zijn waardeloos
  • Ja
  • Nee
0 stemmers
4 likes

Ik vind het leuk voor de heb en doe er natuurlijk helemaal niks mee, dat is meer het probleem :joy:

2 likes

De doos kan me gestolen worden. Zo’n garantiekaartje die door een of andere catawiki-koekebakker twintig jaar later is ingevuld ook.

Een factuur met serienummer van een gerenommeerde juwelier die je kan bellen ter verificatie daarentegen hecht ik veel waarde aan. Tevens servicefacturen van betrouwbare herstellers.

26 likes

Dit is echt iets Nederlands volgens mij. Internationaal heb ik nog nooit de vraag om een factuur gekregen

5 likes

Ik vind het wel leuk dat mensen mij er meer om willen betalen, zelf betaal ik er liever niet meer voor.

13 likes

Het maakt me oprecht blij dat maar liefst 45% dus ook niet op die doos zit te wachten.

1 like

Ik vind het wel meerwaarde als het een échte full set is.
Avw heeft vaker/liever een horloge in goede conditie, dan met box/papers.

Het verkoopt ook gemakkelijker als je een full set hebt, maar voor een ieder blijft het persoonlijk of je dit belangrijk vindt.

2 likes

Maar welke verkoper gaat jou vertellen dat hij papieren en doos er later bij hebt gesprokkeld…

4 likes

Ik vind oude doosjes bij vintage horloges altijd wel een plus. Ik zou er meer voor betalen des te completer maar geen honderden euros.

1 like

Dat gaan een verkoper er niet bij vertellen :rofl:
Daarom zeg ik, dat als iemand een échte fullset heeft… Neem een moderne Rolex, waar echt alles bij zit. Als er een pasje mist, is het wat mij betreft een watch only met bijgekocht doos+extra’s

1 like

Hier staan ook een paar meningen over full set e.d.

1 like

Persoonlijk heb ik liever een pasje erbij van bijvoorbeeld Crownguard, waar ik het risico toch wat kleiner van inschat die iemand die na zou maken. Een factuur van een club als Tempus met een recent onderhoud hecht ik ook meer waarde aan dan een doos of papieren.

1 like

Je zou het ook meer kunnen nuanceren, natuurlijk heel belangrijk een te controleren service historie. Maar als je die hebt met de originele doos en papieren, wat ook te controleren is dan levert een full set natuurlijk meer op dan zonder. Dus ik heb in de poll Nee aangegeven, maar wel met bovengenoemde voorwaarden.
@Abbiflap verwoord precies wat ik bedoel :+1:, alleen de prijs op de factuur is niet belangrijk. Wel waar het horloge vandaan komt!

1 like

Ja en is dezelfde man die weer maar is orakelt. Die is op een missie. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Vraag is aan mijn koper vandaag of hij blij is met zijn full set? Wat jij @Mas ?

11 likes

Wij van wc eend…

Een ondernemer die zijn geld verdient met het op grote schaal schuiven van watch only horloges zal dit zeker aanhalen en promoten.

Feit is dat doos en papieren nog steeds een meerwaarde biedt. Tuurlijk is de staat van het horloge minstens net zo belangrijk, maar het een sluit het andere ook niet uit. Je moet alleen wat beter zoeken en met name daar zit de lol in.

Ik vind het een prettig gevoel. Ik heb de papieren en originele bon, allemaal vanuit S&C te Utrecht. Dat moet dus te verifiëren zijn.

Mijn horloge is ook ongepolijst. Echter, gezien je voor 400 euro je horloge kan opsturen naar Italië en hem gloednieuw terug kan krijgen moet je je afvragen wat daar nog de meerwaarde van is.

30 likes

Spijker op z’n kop @Flipperkast

Precies. En als ik mijn full set verkoop betekend dat wel een meerwaarde maar als ik jouw full set wil kopen verwijs ik naar het filmpje.

12 likes

Logisch, maar als ik hem terug wil kopen zeg ik dat het vol zit met krassen, maar als ik hem verkoop dan is het “levenservaring” en zeg ik dat ik hem gebruik waar-ie voor is gemaakt.

6 likes

Je bedoelt ‘karakter’. Super is dat, afgekloven kast vol karakter!!

1 like

Enige wat er niet bij zat was de onderbroek van de verkoper, maar daar hecht ik dan weer niet zo veel waarde aan :sweat_smile:

2 likes