De onzin over box,papers, warranty, investments etc

Vaak lees ik hier over de, zogenaamde, meerwaarde van een doos, papieren, garantiebewijs enzovoorts bij aankoop van een ( Rolex ) horloge.

Leden zijn zelfs bereid om méér te betalen als die spulletjes aanwezig zijn.

Een deskundige denkt daar anders over en noemt die spulletjes
Nonsense.

Verandert jouw mening?

4 likes

Is zelfs unpolished nu nonsense bij hem geworden?

Goede ondernemer is het toch.

5 likes

Iig milieuvriendelijker…

Yes weer een geweldig topic van een TL1 :see_no_evil:
:wave:

7 likes

Nou Aamon, ik zou dit frivool geklede heerschap maar geloven :wink: En een Rollie is altijd keiharde knikkers of je nu koopt of verkoopt :grin::+1:

4 likes

Men moet ergens beginnen he? :grin: Maar als iemand echt iets wil leren op dit forum zie ik geen enkel bezwaar.

6 likes
2 likes

Rene heeft er weer een alter ego bij :joy:

10 likes

:laughing:

In de wereld waarin deze …

… onze Japser, zich begeeft maakt het helemaal geen fluit uit René. Zijn klanten kopen 't toch wel en als ze van hem horen dat iets is, zoals hij zegt dat het is, geloven ze dat blind. Hij is immers naast een handelaar inmiddels ook een influencer.

Binnen de verzamelaarswereld is provenance wel degelijk een dingetje. Zeker bij vintage. Dus lekker alles bewaren en als je ‘compleet’ kan kopen, verdient dat altijd de voorkeur boven incompleet. En het argument, ik verkoop het toch niet meer gaat niet altijd op. Je gaat een keer dood en dan zitten je nabestaanden met vragen omdat jij het bonnetje hebt weggegooid.

Proost!

:beers:

PS Ik heb het filmpje niet bekeken. Al dat popiejopiegedoe is slecht voor mijn nachtrust, schaterlachen en slapen gaat slecht samen.

Zou het?
Ik vind het verwarrend worden. Hans was toch ook ‘familie’ … :thinking:

5 likes

Nee. Next!

1 like

Eens

Mij interesseert het echt niets. Vind het wel lekker dat ik die doos en papieren ook niet hoef te bewaren of kwijt kan raken. Ik doe er verder niks mee namelijk.

Letterlijk het enige hinderlijke aan kopen zonder papieren is dat bij verkoop al die irritante lui gaan zaniken dat het er niet bij zit :sweat_smile:

In dat geval neem ik die oude Rolex graag van die nabestaanden over voor de prijs op het bonnetje -20%. Lijkt me schappelijk :blush:

4 likes

Als je een racefiets verkoopt is het toch wel handig om een bonnetje te hebben in verband met hoeveelheid neppe racefiets merken dat geldt hetzelfde voor dure horloges.

Een bonnetje maakt wat uit een doos niks.

?!

Een vintage racefiets met bonnetje, boekjes en onderhoudsgeschiedenis en eventueel verhalen /foto’s van bekende berijders maakt echt wel veel uit in de prijs voor een collector. En zo is het met alles dat vintage is. Mits het product echt is natuurlijk.

Preken voor eigen parochie. Straks gaat ie nog vertellen dat hij minder voor je Rolex geeft omdat doos en papieren erbij zitten. En als je bij hem een Rolex wilt kopen zijn box en papers zijn eerste verkoopargumenten. Provenance …

2 likes

Sorry René, ik vind van niet.

Vond jij het een tijdje geleden geen goed idee om een cape-cod doekje over een gebrushed deel van een horlogekast te wrijven?

Althans dat raadde je iemand aan.

Niet meer terug te vinden want al je memoires heb je na een korte vakantie laten verwijderen geloof ik.

1 like

Het komt deze deskundige erg goed uit een dergelijke mening te hebben. .

12 likes

Dit was precies mijn gedachte. Hij moet ook zijn horloges zonder papieren etc. verkopen. Deze meneer leeft met zijn klandizie in een apart wereldje. Fijn voor hem, maar mijn wereld is het niet. Een, overigens knap geformuleerd, betoog vanuit een bordeel. Leuk, maar ik hou het liever zakelijk.

2 likes

Het is wel een showman die Jasper. Bedankt voor het delen :ok_hand:.

1 like

Influencers doen toch niks anders dan alles mooi of lelijk benoemen naargelang het hén het beste uitkomt?

3 likes