Gaat hij nou bewust zo voor paal zitten?
Jij zegt het, ik dacht het
Voor Jasper doet het er wellicht niet zo toe. Hij ziet zoveel horloges en ziet de potentie of het verlies ook wel zonder doos etc. Voor ons amateurs is doos etc. een indicatie van een zorgzame eigenaar. Meer dan dat die doos etc echt iets waard zouden zijn.
In zijn prijsrange gaan mensen wellicht doos en papieren faken. In mijn prijsrange zitten ze er gewoon wel of niet bij. Ik heb dan liever van wel. Dat geeft mij meer plezier van het eigendom. Ook omdat ik mezelf dan voor kan houden dat voorgaande eigenaren ook liefhebbers waren.
Het filmpje is m.i. gewoon puur eigen belang, doos en originele papieren hebben wel degelijk een meerwaarde
Ik denk niet dat hij er 10k vanaf doet als je zegt; die papieren en overige zooi mag je houden. Tuurlijk heeft dit meer waarde!
Natuurlijk wat een gelul van Jasper.
Praat voor eigen parochie, bied eens een horloge bij hem te koop aan, niet fullset gaat de aankoop prijs meteen naar beneden.
Volgens mij geeft hij enkel aan dat een aantoonbare full set wel degelijk meerwaarde heeft, maar dat er ontzettend veel papierwerk nagemaakt wordt.
Kijkend naar mezelf, als ik serieus in de markt zou zijn voor een bepaald horloge, dan koop ik eerder een gedragen exemplaar voor een scherpe prijs , waardoor ik eventueel nog ruimte is voor een service en evt een lichte polijst beurt ipv dat ik een paar duizend extra betalen moet omdat er een doosje en wat papieren bij zit
Maar ik ben ook meer een drager dan een verzamelaar.
En daar zit de crux… zoveel mensen, evenzoveel andere meningen. En dat is prima
Uiteraard. Aan de andere kant moet je realistisch zijn, hoeveel mensen zullen na twintig of dertig jaar alles nog erbij hebben?
Goed verhaal en goeie tent ook, mooie herinneringen aan
Dan moet je toch ook een treurig leven hebben hoor…
Doos en papieren hebben uiteraard meerwaarde.
Anders raakt hij het grootste gedeelte van zijn handelswaar niet kwijt toch?
Nee, ik laat mij wat dat betreft niet leiden door meningen van anderen. Ik hou er gewoon van dat dingen compleet zijn.
Buy the seller was het volgens hem toch? Dat geldt dan toch ook voor full sets?
Ik vind eigenlijk dat de koning van de ouwe meuk wel een plausibel verhaal heeft
Voorbeeld; wekelijks worden er horloges geveild van de domeinen. Allemaal afgepakt spul van stoute jongens. Negentig procent is Watch only.
Hoeveel zou daarvan nu in de handel komen als zijnde full set ?
Hij geeft volgens mij ook aan dat mits aantoonbaar, het ook wel meerwaarde heeft.
Ik heb geen behoefte om Avw te verdedigen, maar ik begrijp zijn verhaal wel
Hij preekt gewoon een beetje voor eigen parochie. Hij geeft je gewoon minder geld als je geen full set aan hem verkoopt. Zo simpel werkt het.
Logisch
Inderdaad logisch. Maar het strookt dan toch niet met het verhaal. Full set levert altijd meer op tenzij het nep is. Dus zeker meerwaarde.
Dat zei ik al