Open deur toch? Als je de papieren en doos niet kan tonen heb je geen full set.
Deze René is ook na zijn retraite nog helemaal van de Cape Cod hoor …
Hahahahahahaha, echt, deze man….
Mijn autisme zou ‘t zeer slecht trekken als een set incompleet is. Net zoals dat je geen ‘1’ op je kenteken wilt van je auto…
Aantoonbaar; als je kan aantonen dat de complete set altijd bij elkaar is geweest, daar zit de crux
Als ik het goed begrijp.
Voorbeeld; een vriend van mij kocht een AP van een Zwitserse kennis, horloge was twintig jaar oud , maar de man had alles bewaard incl aankoopnota.
Dezelfde vriend koopt ook wel op veilingen, en ook Watch only , waar hij dan ook zelf een doos en boekjes bij zoekt.
Van die AP kan hij aantoonbaar maken dat de set altijd bij elkaar hoorde .
Echt? Het is best een gewild nummer!
Meneer Saeed Abdul Ghaffar Khouri uit Abu Dhabi betaalde er 14 miljoen dollar voor.
Over ‘de onzin van …’ gesproken.
Meerwaarde
Geen meerwaarde
Hoe wil je dat aantonende dan? Zijn boekjes genummerd? Niet toch?
Gewoon vraag en aanbod naar mijn mening. Om het wellicht simpeler te maken: Als jij een ferrari uit 1995 wilt kopen met 114.746 km op de teller dan geeft het jou toch ook meer vertrouwen als alle onderhoudshistorie bekend is?
Ja, met de papieren van een horloge gaat dat niet zo als met een auto, echter geeft het vaak wel aan dat iemand doorgaans wat zuiniger is op zijn spullen door het gewoon netjes te bewaren.
Wat een ander vindt, moet ‘ie maar naar de politie brengen. Ga me daar totaal niet aan storen.
Wat schrijf ik nou ?
aantoonbaar
niet aantoonbaar.
Aantoonbaar met aankooopnota ja. Wie zegt dat hij de boekjes niet is kwijtgeraakt en de set alsnog compleet heeft gemaakt?
En de bonnen niet?
Maar ik stop er even mee
Het is onwaarschijnlijk, maar het kan. Heeft allemaal met vertrouwen te maken. Maar wie weet kwam hij er later achter dat de boekjes toch een meerwaarde waren.
Over de meerwaarde kan men blijven discussiëren.
Maar wat brengt het je op om die weg te gooien? Die doosjes nemen over het algemeen nu ook niet zoveel plaats in…
Als iedereen de doos zou bewaren en mee verkopen zou dat toch fijn zijn?
Niet iedereen is even zuinig op zijn spullen
Waarvan akte maar ik bedoelde de zogeheten duplicaatcode die je krijgt als je je kenteken een keer kwijt geraakt bent.
Kijk, een echte salesmen. Dat papieren makkelijk te vervalsen zijn of vaak weggegooid is imo geen reden om als verzamelaar er geen waarde aan te hechten.
Wat vind je zelf?
Kijk eens in dit topic; Collectioneurs van horloges in de originele doos
Dit is toch prachtig?! Dusja… voor veel liefhebbers maakt het geen drol uit. Maar voor verzamelaars en echte oudjes of speciale horloges, vind ik een complete set prachtig.
Tachtiger en negentiger jaren keek niemand daar naar om , een enkeling uitgezonderd.
En er zijn er nog genoeg, of denk je dat al die stoute jongetjes die doos bewaren? Welnee man, gewoon flexen met die Rolex !
Staan er nu weer een paar te koop in de veiling van de domeinen. Allemaal zonder doos met papieren
Grootste deel daarvan krijgt een beurtje , doos en boekjes erbij . En voor drie K meer te koop bij Uw uiterst betrouwbare grijze dealer
Als iedereen zou stoppen waarde te hechten aan een plastic massaproductie doos en een al lang verlopen garantiecertificaat zou dat toch fijn zijn?