G.A. (GRAIL AANWINST)!! || Christiaan van der Klaauw - Planetarium || 3/3 || Laatste deel: Review en Conclusie

Geweldige foto’s voor dit prachtige horloge!

1 like

Hulde voor de tijd die je in je review hebt gestoken… en weer wat nieuws geleerd. Prachtige aanwinst!

1 like

Alle drie de delen met plezier gelezen, mijn complimenten. Hoop dat je jaren van het horloge mag genieten.

1 like

Dank je wel voor dit derde deel @Mauzer Volgens mij was je al druk bezig toen ik melding maakte in deel 2 :sweat_smile:

Ik kan niet anders zeggen als dat ik het met meer dan veel plezier weer tot me genomen heb! De imperfectie maakt hem perfect :ok_hand: Hier kan geen nieuwe Van der Klaauw aan tippen als je het mij vraagt. Dat Klaauwtje als logo doet het hem namelijk. Zo jammer dat ze daar vanaf gestapt zijn :relieved:

Geniet er van kerel :smiley:

1 like

Ik hoop het, dankjewel. De foto’s zijn gemaakt met een simpele macrolens van altexpres voor een paar euro: maar doet zijn werk goed!

Bedankt voor je compliment, het dragen met plezier lukt zeker.

Dank Hendrik, uit je mond betekent dat veel!

Leuk om te horen, dit horlogeforum werkt besmettelijk.

Bedankt voor deze mooie reactie! Ik geniet zelf ook ontzettend van het forum, fijn om te horen dat we dit samen in stand houden.

Dat klinkt spannend, ik ben erg benieuwd! Houd ons op de hoogte.

Klopt, met name als je hem een langere tijd niet draagt is een horlogewinder handig. Ik heb al een mooie op het oog: Swiss Kubik is compact en werkt tot 3 jaar op een set batterij, handig voor in de kluis.

Voorlopig ga ik hem regelmatig dragen, mocht ik hem een keer een paar weken niet dragen, dan is de datum, en daarmee het planetarium, eenvoudig goed te zetten met de verborgen pusher aan de zijkant.

Dank.

Graag gedaan! Dank voor compliment.

Dankjewel Jeroen, ik ben ook erg benieuwd hoe je project gaat aflopen! Ik houd je in gedachten voor mogelijk ooit een tafel versie van planetarium :smile:

Voor ik het eerste deel online had gezet, had ik alles al geschreven. Eerst was ik van plan alles in één topic te plaatsen: dat was te groot voor Horlogeforum en moest het splitsen in niet twee, maar zelfs 3 topics…
Gaande weg heb ik kleine aanpassingen gemaakt, maar in grote lijnen stond het al klaar.

Dank voor het mooie compliment. De imperfecties vind ik ook prachtig: de wijzerplaat ziet er bijzonder strak uit. Aan de achterzijde is een scala aan verschillende graveringen te zien, met name bij de rotor is het handwerk duidelijk te zien. Dat maakt het voor mij ook erg mooi.

Mijn voorkeur ging ook uit naar de oude modellen, hoewel het vergelijken is tussen appels en peren: totaal andere horloges geworden.

Dank, ik ga er zeker van genieten!

10 likes

Super coole conclusie van een mooi drieluik van topics. Dit is smullen. Overigens ook complimenten voor de foto’s, die lijken me met meer liefde gemaakt dan de mijne met macro lens, zeg maar. Ik waardeer de tijd die je hier in geïnvesteerd hebt.

Ik vind het ook mooi omdat het gewoon over dit horloge gaat. Geen vergelijken, geen discussies over waarde, andere merken of wat dan ook, gewoon een straf verhaal over een bijzonder object.

Een verrijking voor het forum, zowel de reeks, als de foto’s, als de informatie, als natuurlijk het horloge zelf. Hulde.

4 likes

Nou u er over begint, wat doet zo n super v.d.k. ?
:sunglasses:

hier mijn instapper :sunglasses:

5 likes

Dankjewel Chris, zeker gewaardeerd! Met de macrolens is het even spelen met het licht, de telefoon en veel proberen, maar het idee is duidelijk.

Het gaat inderdaad alleen over dit horloge, de enige vergelijkingen die ik heb gemaakt zijn ter vergelijking voor de dikte en het gewicht.
Het enthousiasme voor dit horloge staat los van andere horloges, los van waarde, maar pure liefhebberij. Ik denk dat dat goed overgekomen is!

Ik ben blij dat je van mening bent dat dit een verrijking is voor het forum. Zoals in deel 1/3 genoemd, heb ik uiteindelijk een stuk geschreven omdat ik zelf ook veel geniet van talloze topics hier op het topic. Het zou zonde zijn om deze aanwinst niet te delen. Samen houden we het forum mooi!

Had je deze niet rond 2021 verkocht omdat het horloge te moeilijk af te lezen werd? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Prachtig drieluik over een schitterend pols sieraad!
Ik weet niet wat jouw stiel is, maar content creator kun je altijd nog worden :joy:

Ik zie alleen wel 1 groot nadeel: als hij goed is ingesteld moet hij ook wel blijven lopen. Want om nou 5.000 keer een knopje in te moeten drukken is wel wat teveel van het goede. Ik neem bij een stilstaande automaat vaak niet eens de moeite om de datum naar de juiste dag te draaien.

1 like

Yep klopt, maar het blijft mijn instapper :sunglasses:
Dat graveerwerk van uw horloge zou mij ook ontgaan zonder die fraaie foto s

1 like

Ah ja, zo’n instapper heb ik ook.
Destijds bij het afhalen van de eerste C.v.d.K. in de familie heb ik nog diverse in aanbouw zijnde complicaties gezien bij Van der Klaauw in zijn schuur.

Het is een geweldige vakman, zijn wiskunde overal achter was verbluffend. Als je dan zijn klokken ziet…

Werkelijk een prachtige aanwinst en ik wens je veel draagplezier. Dit is wel echt een horloge voor op een winder… zoveel manueel doorklikken zou gekmakend zijn :sweat_smile:

3 likes

Echter, de verpakking van mijn instapper slaat alles, zo n kist heb ik elders nooit gezien :sunglasses:

2 likes

Vermoedelijk een vroege. Ik heb een zwarte pianolak doos.

1 like

Wat een fantastisch geschreven stuk en wederom vergezeld van prachtige plaatjes ! :+1: :star_struck:

1 like

Tsja verschil moet er zijn :sunglasses:

3 likes

Leuk en boeiend om je beschrijving te lezen. Mooie foto’s. Wat een prachtig horloge.

1 like

Heerlijk leesvoer met prachtige foto’s :ok_hand:

1 like

Wat een mooi verslag van een heel bijzonder horloge.

1 like

Erg vermakelijk! Dank je wel en geniet van dit mooie horloge!

1 like

Dank je wel voor het leuke maar ook leerzame verslag!

:pray:t3::hugs:

1 like