G. Gerlach horloge

Naar aanleiding van een bericht een tijdje terug hier op het forum ben ik geïntereseerd geraakt in een poolse horlogemaker, n.l. G. Gerlach.
Op Watchuseek is er een hele “thread” over zijn horloges.
Het zijn originele verschijningen waarbij er namen voor de horloges zijn gekozen die een relatie met de poolse geschiedenis hebben.
De uurwerken zijn chinees, daarom zijn de prijzen redelijk.
Ik heb al één horloge gekocht, één is besteld en op een ander heb ik een pre-order, gaat lekker zo:-)
Heb het horloge nu een paar dagen om en het bevalt prima, moest er wel een gaatje bijmaken, de band is lang/mijn pols is smal.
Vind ook de achterkant prachtig afgewerkt, is een beeltenis van de driemaster Otago die echt heeft bestaan, ca.1870.
Zie voor specificatiesvan het horloge 1 van de foto’s hieronder.

Foto’s (29 stuks)

Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn

Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn Explore rvgordijn

Mijn beste,

Het duurt even ('t laden der foto’s) maar dan zie je ook wat!!
Een niet alledaagse verschijning van een bijzonder fraai horloge.

Mijn complimenten ook voor de prachtige foto’s.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze markante Gerlach!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi en apart horloge :~

Veel plezier ermee!

Prachtige beelden van een stoer horloge!

Nog nooit van gehoord en wat een heerlijk dikke duiker is dit zeg. (tu)

mooie kastvorm! Veel plezier er mee.

Mooi! En een hoog hebbehebbehebbe-gehalte.
Dat wordt googelen.

Gigantisch cool! Veel plezier ermee!

Wat een positieve verassing!
Gave klok, veel plezier ermee.

Gr,

Ron.

mooie vintage uitstraling. en de lume op de bezel had ik niet verwacht. ik dacht dat die stukjes mat gestraald waren. ben r positief verrast door (tu)

hoe is de gang in praktijk?
-15/+55 s/d vind ik best veel.

Leuke aanwinst …
En bedankt voor de fraaie foto’s.

Kun jij ons ook meer over:
Hoe het voelt op jouw pols?
Hoe het is afgewerkt?
Hoe stabiel is het loopwerk?

Ik ben zeer benieuwd naar jouw reactie.

Vincent

Mooie foto reportage van deze leuke duikert (tu)
Proficiat en bedankt voor het delen!

mvg

Toffe klok.
Ziet er allemaal strak en goed uit.
Fijne foto’s ook.

Ben wel fan van dit merk. Er is veel over te lezen op WUS.

Sowieso kan ik wel waarderen als iemand uit Polen zoiets moois opzet met Chinese uurwerken. Laten wel zien dat het ‘Made in XXX’ echt niet het belangrijkste is :).

Erg leuk, ik denk dat Gerlach er een klant bij heeft :slight_smile:

@marnix: de lume vind ik ook echt fraai, is ook goed zichtbaar en houdt lang.
De nauwkeurigheid weet ik nog niet, vind dat zelf nooit zo belangrijk, omdat ik frequent wissel van horloge en er dus weinig tijd is om veel af te gaan wijken.
Als je het echt wil weten, kan ik het wel eens 24 uur bijhouden.

@vt64: het voelt zwaar, maar valt mooi om de pols, vind het zelf wel prettig zitten. De band van bizonleer is stug, maar begint al soepeler te worden.
De afwerking is gewoon goed, nergens een braampje of iets, de bezel draait met 120 duidelijke klikken, de geschroefde kroon heeft een prettige lange winding en de gravure op de achterkant is scherp en gedetailleerd.
Hoe stabiel het loopwerk is weet ik nog niet, wel is de rotor duidelijk hoorbaar, maar dat heb ik ook bij 1 van mijn horloges met een Valjoux 7750 uurwerk, dat stoort mij niet.

prachtig horloge, veel plezier er mee!

Ziet er erg goed uit zeg! Proficiat, ben erg benieuwd naar je volgende Gerlach.

Erg mooi horloge en ik ben zeer benieuw wat de volgende je gaan brengen.

rogo Schreef:

@marnix: de lume vind ik ook echt fraai, is ook
goed zichtbaar en houdt lang.
De nauwkeurigheid weet ik nog niet, vind dat zelf
nooit zo belangrijk, omdat ik frequent wissel van
horloge en er dus weinig tijd is om veel af te
gaan wijken.
Als je het echt wil weten, kan ik het wel eens 24
uur bijhouden.

ik heb hetzelfde. maar heb soort v 2 principes. ik heb liever niet dat n klokje achter loopt en van n beater wil ik ook niet dat ie meer dan 5 minuten in de maand voor loopt. zou t wel leuk vinden om t te weten, maar hoeft niet als t n gedoe is.

wel
is de rotor duidelijk hoorbaar, maar dat heb ik
ook bij 1 van mijn horloges met een Valjoux 7750
uurwerk, dat stoort mij niet.

vind ik eigenlijk wel leuk. wordt ik er subtiel aan herinnerd dat t n automaatje is. moet natuurlijk ook niet zo luid zijn als n windturbine, maar ik stoor me niet aan mn 7750 zoals sommigen.