Sinds kort ben ik in het gelukkige bezit van een G-Shock MR-G G1000D 1ADR en ben er uitermate tevreden over. Er is echter één ding (eigenlijk 4 dus) wat ik minder mooi vind en dat zijn de 4 bezel schroefjes. Die zijn me te zilver. De bezel zelf is behandeld met DLC (diamond like carbon) en de rest van de kast en band is titanium en grijzer dan zilverkleurig.
De 4 bezel schroefjes zijn dus helder zilverkleurig en vind ik dus niet zo passen qua uiterlijk. Hieronder een tweetal foto’s waar ik de schroefjes bij een van de twee donker heb gemaakt (geleend van een MRG-G1000B foto)
Die oogt dan meteen wat rustiger naar mijn smaak.
Mijn concrete vraag is: weet iemand een betrouwbare leverancier van dit soort onderdelen? Ik heb uiteraard wel wat gegoogeld maar niet gevonden wat ik zocht. Veel schroeven, bezels e.d. maar niet voor de MRG en dan ook nog met deze DLC kleur/behandeling.
Staat inderdaad een stuk beter.
Geen idee overigens waar je dit soort onderdelen kunt vinden maar er meld zich vanzelf iemand die het wel weet denk ik.
Nou, in ieder geval antwoord gehad van Casio. Die verwezen mij naar Camtech in Nederland. Aldus die gecontacteerd en zij hebben contact opgenomen met Casio Europe en die op hun beurt weer met Casio Tokio.
Het uiteindelijke antwoord is:
Omdat dit horloge een model uit de exclusieve lijn is, wil Casio Tokio hier niet aan meewerken.
Probleem is dat Casio geen horloges wil “customizen” . Dit heeft te maken met het toenemende aantal namaak horloges en de daaraan gekoppelde problemen bij de service- centers vanwege het onderscheiden van imitatie horloges en “gecustomizde” horloges.
Daar zit wel wat in natuurlijk en de officiële weg loopt dus dood, wellicht kom ik nog eens iets tegen of krijg ik een keer een goede tip, who knows. Voor nu vind ik het wel weer even goed zo