G-Shock 7900 1ER 24 uur instellen

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb vandaag een nieuwe G-Star binnen gekregen. Nu staat hij op de 12 uursshow instelling en ik wil hem op de 24 uursshow instelling hebben. Nu heb ik het boekje uitgebreid gelezen. Volgens de handleiding moet hij in de tijdfunctiemodus staan. Volgens mij is dit de functie waar het horloge standaard in staat. Vervolgens zou je op D moeten drukken om van 12 naar 24 modus te schakelen. Dit gebeurd echter niet. Alleen als ik D ingedrukt hou dan hoor ik een piepje.

Ik kom er niet uit. Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe.

Alvast bedankt.
Willem

Uit mijn hoofd, standaard bij G-Shock eerst linksboven ingedrukt houden tot piepje. Dan linksonder klikken tot je 12-24 ziet en dan met rechtsonder wisselen. Dan weer linksboven klikken.

Uitleg op YouTube

1 like

Als je dat 's morgens doet dan zie geen verschil in getal. Dus even doen na 12:00 uur, dan zie je het verspringen van 00:00 naar 12:00 uur.

Dat piepje is denk in van tijd syncen. Is multiband toch?

Dat weet ik niet, dat maakt @ALPaGio er van… :wink:

In de start post staat dat niet.

1 like

A vasthouden tot ie gaat knipperen.
C toetsen tot je bij 12H komt
D drukken om te wisselen van 12H naar 24H
A drukken om dit instelscherm te verlaten.

RTFMA
"https://support.casio.com/storage/nl/manual/pdf/NL/009/qw3193.pdf

btw
Leuk ding, godvergeten veel mogelijkheden.

1 like

Allemaal hartelijk dank. De video had ik zelf nog niet gevonden, maar is heel leerzaam.

Het probleem is inmiddels opgelost ( bij toeval).De oorzaak was te weinig geduld. Je moet als je door de menu’s ben gegaan of andere aanpassingen hebt gemaakt even geduld hebben voor je “D” indrukt en dan werkt het gewoon.

Watch Geek maakt uitstekende videos. Ben al erg lang subscriber :slight_smile:

Me2!!!

1 like