G-Shock (GA-100-1A1ER) loopt een paar minuten voor

Heeft iemand toevallig ervaring met een G-shock die een paar minuten voorloopt op de werkelijke tijd? Het resetten van het horloge/wijzers gelijk zetten lijkt in dit geval niet te werken en ik kom er op internet en youtube ook niet achter hoe ik dit kan verhelpen.

Wanneer ik het horloge zet, staat de wereldtijd (ik heb hem in dit geval op Berlijn staan) dus ook een paar minuten voor de werkelijke tijd. Hierdoor komen de wijzers dus ook net niet goed te staan. Het gaat hierbij om een afwijking van ongeveer 5 minuten op de werkelijke tijd, maar dit vind ik toch wel irritant :roll_eyes:

Iemand ideeƫn en/of ervaring?

( geen idee of dit het juiste topic is, mag uiteraard verplaatst worden naar het goede topic :innocent: )

1 like

Even verplaatst - we hebben eigenlijk nog een subforum voor technische vragen nodig. :slight_smile:

Ik heb er 's eentje op tijd gezet na een batterijwissel; was al een hele operatie, mede dankzij YT inderdaad gelukt. Kan je helaas zelf niet verder helpen.

1 like

Calibreren. Staat in de gebruiksaanwijzing. De 0 zetting staat dan niet op 0, waardoor hij altijd een paar minuten verkeerd staat.

2 likes