Beste forumlezer,
Ik ben van plan om de G-Shock GW-A1000FC-3A te kopen, omdat ik het een belachelijk mooi horloge vind!
Mijn vraag is, is het zijn geld waard en wat zijn jullie ervaringen met de aviator-line van G shock?
Ik heb ook nog een aantal andere vragen:
- Zijn deze G-shock’s ook verkrijgbaar met een stalen band bij aankoop?
- Wat is de kwaliteit van de resin-band?
- Wat is de overall kwaliteit en afwerking van dit horloge?
Er bestaan reeksen die “T” vermelden in hun typenummering.
Deze staat voor titanium.
Vindt je ook in de pro-trek lijn.
De resin banden vindt ik persoonlijk de zwakke schakel bij casio.
Bij mij zijn ze snel “kleverig” in vergelijk met enkele andere die ik wel eens draag.
Ook scheuren ze makkelijk af.
Grote investeringen vraagt dit niet natuurlijk.
Ik ga morgen een pro-trek prg250 ophalen en zet hem onmiddelijk om naar legergroene nato.
Stoer en handig, kan tegen de elementen en het staat nog mooi ook.
Kwaliteit staat buiten alle twijfel. Zeker een van de beste utiliteitshorloges en zeker voor zijn prijs.
hoi, wat zou je me adviseren als het gaat om, de kleur van de nato band?
Bij dit horloge word een schakel resin-band geleverd met vlindersluiting,
geeft dit nog enig verschil in kwaliteit?
DAT is persoonlijk natuurlijk.
Als je het donker wil houden zwart of grijs.
Of zwart mét grijs.
Iets speelser en opvallender is oranje.
Staat jullie noorderburen goed bij het voetbal binnenkort.
Maar uiteraard de standaardband een tijdje proberen natuurlijk.
Misschien bevalt hij wel. De sluiting is in ieder geval veel comfortabeler denk ik.
Mooie keuze bij de weg.
Ik heb er een. Ik moet zeggen dat het erg fijn draagt, de band is nog fijner dan bij mijn andere G-Shocks. Het is geen klein horloge maar draagt erg licht.Overal kwaliteit is gewoon erg goed. Ik heb dit horloge nu 1 jaar en ben er nog erg tevreden mee. Draag deze het meeste van mijn 3 G-Shocks die ik heb. Ik heb deze via Ebay gekocht voor een mooie prijs. Kortom…ga ervoor.
KenzoDijkstra Schreef:
hoi, wat zou je me adviseren als het gaat om, de
kleur van de nato band?
kleur vd band zou ik matchen met de kleurstelling vh klokje. zwart kleurt vaak makkelijk.
ik ben niet bekend met dit model, maar ik heb mn tijfels of bij deze aanzet n normaal bandje of nato past. ik heb ook n protrek met n gelijksoortige kast als die vinrouge krijgt. daar past n idd wel, omdat ie normale lugs heeft. maar de meeste protreks en gshock hebben n aparte bandaanzet, waardoor normale bandjes niet passen. voor sommige gshock bestaan er wel convertors voor nato. ik heb ze voor mn 5600 en 6900.
Ik vond m voor de prijs erg tegenvallen: ondanks alle techniek en goede afwerking blijft het een plastic horloge voor ongeveer €350 à €400 waarvan de functies redelijk onhandig zijn in gebruik. Ik zou zelf in het vervolg voor een simpeler, analoog G-Shock model en de overige (dik?) €300 spenderen aan iets anders.
Maar is de ruimte tussen de kast en de pinnen ook ruim genoeg
voor bijvoorbeeld een wat dikkere leren NATO ?
Ik heb een klein beetje een haat liefde verhouding met de Aviator G’s. Laat ik gelijk zeggen dat ik geen ervaring heb met de GWA-1000, enkel met de GW-3000 en GW-4000 (zie foto).
Qua looks heb ik een zwak voor deze lijn, ik vind ze er erg goed uit zien terwijl ik meeste digitale g-shocks weinig aan vind. Ondanks de grootte dragen ze prima. Zeker de strap van de GW-4000 is (zelfde resin als op GW-1000) erg zacht en soepel vergeleken met de normale resin banden van g-shock. Met de composiet band heb ik geen ervaring. Nato vind ik zelf eigenlijk geen gezicht op een g-shock, heel persoonlijk uiteraard.
Zoals flexofiel al aangaf is functionaliteit wel een nadeel. Hoewel het een prachtig gezicht is om alle wijzertjes te zien draaien bij het switchen tussen functies en gebruiken van je stopwatch is het lang niet zo praktisch en goed afleesbaar als een digitale g. De chrono is bij dit model is als ik het goed heb twee uur, een verbetering tov de 24 minuten (!!) bij de eerdere modellen maar het blijft een lachertje natuurlijk. In dat opzicht gaat er weinig boven een (ana-)digitale G, waar je meer functies voor minder geld krijgt.
Maar dan de looks… Als je er gek op bent en genoeg hebt aan de functies en prijs geen issue is zou ik zeggen go for it. Bovendien blijft het een g-shock heb je gewoon een robuuste klok met 200m, tough mvt, solar + atomic, triple G resist (must have :D) en super afleesbaar. Geen omkijken naar. Is de kast van deze trouwens niet gedeeltelijk van staal??
Ik zou ook nog even kijken naar de GWA-1100, deze heeft in plaats van thermo een kompas, en saffier ipv mineraal.
Hier nog mijn GW-4000 (groen), ben nog niet zeker of ik hem houd:

gr, HJR
Carpe tempus Schreef:
Maar is de ruimte tussen de kast en de pinnen ook
ruim genoeg
voor bijvoorbeeld een wat dikkere leren NATO ?
wat is dik? ik denk dat n zulu er misschien net doorheen past. maar n hele dikke leren nato lijkt me wat moeilijk.
h_j_r_ Schreef:
Ik zou ook nog even kijken naar de GWA-1100, deze
heeft in plaats van thermo een kompas, en saffier
ipv mineraal.
hoewel ik n kompas nuttiger vind, vind ik wel n stuk lomper.
Oooooeewww! Hartstikke bedankt voor alle tips!
Dit heeft me wel aan het denken gezet!
Ik ben al in het bezit van een G-shock GA120-1AER en die
bevalt prima! Alleen de GW- A1000 serie is gewoon voor
mijn gevoel een niveau hoger en ziet er gewoon wat minder lomp uit,
dan de standaard G-shocks. Verder is het gewoon erg mooi dat je
nooit hoeft op te letten als je een G-shock om hebt.
KenzoDijkstra Schreef:
Oooooeewww! Hartstikke bedankt voor alle tips!
Dit heeft me wel aan het denken gezet!
Ik ben al in het bezit van een G-shock GA120-1AER
en die
bevalt prima! Alleen de GW- A1000 serie is gewoon
voor
mijn gevoel een niveau hoger en ziet er gewoon wat
minder lomp uit,
dan de standaard G-shocks. Verder is het gewoon
erg mooi dat je
nooit hoeft op te letten als je een G-shock om
hebt.
klopt, goed rond kijken en je hebt er een voor de helft van de prijs.