G-shock info gevraagd

Carissimi Amici,

Alhoewel ik er jaren een hartgrondige afkeer van had, zo’n giga plastic gevaarte om je pols, begin ik er de laatste tijd toch af en toe over te denken. En dan maar gelijk een knalgele of Camoversie of zo. Punt is echter dat ik door de (plastic) bomen het bos zowat niet meer zie.

Zijn er deskundigen hier, die, op basis van onderstaand “wensenlijstje” voor wat advies kunnen zorgen?

Graag een versie met wijzers. Zó G-shockerig ben ik nl nou ook weer niet…
Solar heeft de voorkeur.
Degelijk ding (mineraal bv, als dat bestaat)
Mag best een flinke zijn (draag regelmatig de categorie 47mm)
Geen godsvermogen, svp. Zo mooi vind ik ze nou ook weer niet…
Paar “kunstjes” mag best (wekkertje, tweede tijd, etc)
200bar waterdicht, hij komt vast nog wel eens een flink eind onder water

Ik heb eens ergens een Mudman gezien, (maar je zag hem zowat niet, vanwege de camouflageprint :slight_smile: ) en die leek wel aardig, maar met een prijs van rond de 600 euro vond ik dat wat te gek…

Anyway, advies wordt op prijs gesteld, en een linkje naar een webshop met stuntprijzen natuurlijk ook!

1 like

Wijzers… Dan denk ik gelijk aan de Aviators zoals onderstaande GW-4000 en GW-3000, dat vind ik de mooiste analoge G-shocks. De aviator lijn heeft nog veel meer modellen, het kan nog veel groter (en duurder).

Heb deze beide modellen gehad en die voldoen wel aan je wensen: solar, zendergestuurd (multiband 6), tough movement en ze hebben een alarm. Stalen behuizing en niet te duur. Ook in andere kleurstellingen te koop.

Hou er wel rekening mee dat compleet analoge g-shocks niet het meest intuitief zijn wat betreft instellen. Al hebben de duurdere modellen dan weer een kroon waarmee dat gemakkelijker schijnt.

http://www.zegarki-diament.pl/internalfiles/image/produkty/2928/680x680/gw-4000.jpg

gr, HJR

2 likes

Knalgeel, wijzers, 200m en wat “kunstjes”? Misschien de GA-100A-9AER?
Die is onder de 100 euro wel te vinden.

4 likes

Altijd handig!..

4 likes

Als je solar buiten beschouwing laat voldoen volgens mij ALLE modellen aan je eisen. Als je 600 euro te gek vind voor een G Shcok (en daar is niets raars aan), onder de 300 kun je een hoop kopen, en ruim daaronder eigenlijk ook nog wel.

leestips:
http://www.g-central.com/best-g-shock-watches/

Het lastigst is het formaat kiezen op basis van de maten. Een G Shock “mag” wat groter uitvallen dan wat je normaal als maximum aanhoud voor een “normaal” horloge. Zelf ben ik blij dat ik het bij een beperkt formaat gehouden heb, niet vanwege het uiterlijk maar omdat die enorm grote exemplaren in de weg zitten, bij klussen en ook bij het dragen en vooral bij het aan en uittrekken van jassen en vesten.

1 like

Ik heb zelf deze tot volle tevredenheid, leuke vakantieklok in warme landen.
[URL=http://s242.photobucket.com/user/lennootje/media/P1020878_zpsd9abef72.jpg.html][/URL]

groetjes Lenno

1 like

Vergeet wijzers niet, die ontbreken nog wel eens op G’s :wink:

Is een GW-A1000-1 niets voor je? Staat er eentje voor een nette prijs bij de oosterburen. Alleen geen felle kleur maar een serieuze klatser. Geen banden met de verkoper.

gr, HJR

1 like

Die had ik dus welgemikt buiten mijn quote gelaten :upside_down:

1 like

Ik heb bijna 2 jaar geleden het zelfde proces doorlopen. :wink:
Geen knalgele, maar verder voldoet deze aan al mijn/jouw wensen:
GW3500

En met de Multiband zendersturing kan je je hele collectie altijd op de microseconde gelijk zetten!

2 likes

Bij mij :wink:

1 like

Dat had ik ook, voor mij is het deze geworden. Geen solar, maar met een batterijduur van 10 jaar vind ik het ook wel best.

GD-X6900-TC8

1 like

Ik heb er ook nog wel een paar die weg mogen… :wink:

2 likes

Wat houdt dat G-Lide eigenlijk in?

Geen idee.
Nooit een G gehad😅

Dit is een mooie combi van staal, resin band, solar, radiocontrolled tijd, en dik…

2 likes

G shock analoog solar:

https://www.kish.nl/Casio-G-Shock-AWG-M100-1AER/

Grt.

1 like

Er staat er hier geloof ik 1 te koop. Geen plastic, wel degelijk Casio en alle gevraagd specs binnen budget.

Casio MTG S1000D

1 like

I am seeing good and Best tactical watch list here. Thanks for few awesome watch to look

Yes. it is good go ahead too :slight_smile:

Ik moest aan de neefjes denken v deze. Ze zijn er in n paar kleuren, dacht geel, blauw en deze oranje

@Don_Martino, heb je nog n keuze kunnen maken?