G-Shock only II (Deel 1)

Ha… dat gebeurt ook bijna met de 14 mm springbars bij de GST-B400.
Vanmiddag ook even geknutseld.

:white_check_mark: post bracht 14mm springbars (met 1,5mm te dun, en lengte is aan de krappe kant)
:white_check_mark: oud 24mm sailcloth achtige bandje uit de la gevist
:white_check_mark: mes gepakt

Deze combi gaat het denk ik niet worden:

• Sailcloth is niet mijn ding
  • Bandje heeft geen taper
  • Aansluiting op het eerste gezicht goed. Bandje alleen te dik bij de lugs, waardoor band tegen kast knelt bij dragen.
  • Bandje zit met deze springbars vast, maar niet zo overtuigend als de originele
  • had ik al gezegd dat sailcloth niet mijn ding is?
2 likes

Op zich best leuk maar omdat het dit model betreft valt er een enorm gat tussen de lugs…

1 like

Dat gat vind ik meevallen door de toch al wat ruwe, industriële vormgeving.
Het is dat ik het geld er niet voor wil uitgeven anders zou ik hier een custom canvas strap voor laten maken.

Gaaf apparaat @Phodebimos! Gewonnen met de lootjes op HF.

9 likes

Super! Veel plezier ermee :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd :tada::tada:

1 like

3 likes

Vraagje: heb zelf deze zwarte G-shock voor een mooi zacht prijsje via een veilingsite weten te bemachtigen.

Hij is origineel geleverd met de adapters om hem op nato te dragen. Heb de originele nato vervangen voor deze zwarte singlepass-nato van CNS (de originele nato was veel te dik en werd geleverd met polished metal hardware en ook de gaatjes waren omringd met polished metal). De CNS-nato zit erg goed en de black PVD hardware staat veel beter bij het horloge vind ik.

Ik ben alleen niet zo te spreken over de originele adapters. Die vind ik veel te lomp.

Heb zelf gezien dat Barton ook G-Shock adapters verkoopt (black PVD).

G-ShockAdapters_250x250_crop_center

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met deze adapters van Barton? Ben erg benieuwd naar hoe dat er op de pols uitziet. Zouden jullie ervaringen kunnen delen en liefst wat fotootjes kunnen posten over hoe dat er op de pols uit ziet? Alvast heel erg bedankt!

2 likes

Hoi Bottero,

Heb de mijne van Ali, en bevallen perfect!!!

Is alleen wat “schaafwerk” voor nodig omdat ze niet gelijk lekker pasten!

Geen Barton maar misschien heb je er wat aan.

Hieronder wat foto’s!

8 likes

Van de week bezig geweest met m’n standaard :grin: Dit is poging 2, nu mooi uit één stuk.

Zo is ie prima. Binnenkort komt er een wat grotere G-Shock binnen, eens kijken of die er ook mooi op past :slight_smile:

22 likes

Ah, dank je wel, ook voor de foto’s, geeft een mooi beeld van hoe het aansluit. Veel beter dan de standaard adapters.

Tja, Das ook de reden dat ik liever bij Barton ga bestellen dan bij Ali. Denk dat dat kwalitatief beter is. In elk geval wel bedankt voor je reactie @Rickwick!

Iemand anders wel ervaring met Barton?

Echt heel tof, combi met hout is ook mooi. Laat maar weten als je wat verkoopt!

2 likes

Mooi hoor! zou er ook wel interesse in hebben.
Kun je in de onderste rand geen shock snijden?

1 like

Thanks! :slight_smile:
Commercieel niet echt interessant hoor. Dan moet ik er minimaal een paar honderd in één keer laten maken om de kosten te drukken.

Ik wil er een minder bulky bandje op gaan zetten. Helaas weinig tot geen opties.

9 likes

Hulk vindt groen OAK leuk :green_heart:

11 likes

6 likes

:blush:

8 likes

Voor de john mayer fan

2 likes

Krijg een heel erg ‘sad beige’ gevoel van deze… En dan refereer ik naar dit ig account:
https://instagram.com/sadbeigetoys

1 like