G-Shock only II (Deel 1)

Een gok, omdat een GW-9400 qua prijs nog steeds tussen de 250 en 300 euro zit en de toegevoegde waarde ten opzichte van een ProTrek met dezelfde functionaliteit (PRW-3100/PRW-30) in diezelfde prijsklasse zit, maar veel kleiner is, anders oogt en toch nog 100 meter waterdicht is.
En voor iets meer kom je in de buurt van de Garmin Instinct, die biedt ook maar 100 meter waterdicht en wat minder slagvast, maar wel veel meer functionaliteit, o.a. GPS tracking en alles wat daarbij zit (maar je moet er wel een telefoon aan koppelen om die te gebruiken, ook heb je een laadsnoer nodig zo nu en dan, dat is bij de triple sensor Casios niet het geval).

8 likes

Goed lezen :slight_smile:

Ik heb het gelezen, maar ik zou zeggen dat het ook bij listprijs een goede koop is. Dus de uiteenzetting van @CADirk sluit dan beter aan. Ik wist niet dat die pro trek er zo dicht tegen aan hing

2 likes

Vandaag mijn eerste G-Shock ontvangen :blush:

17 likes

Zijn er leden met de “mini” aka “dames” aka “unisex” G shock (s2100)? Ik heb de G shock altijd net iets te groot gevonden voor mijn pols, en overweeg nu om voor de s2100 te gaan in het grijs.

Heel het huis op zn kop. Hij moet ergens liggen. Uiteindelijk gevonden tussen de classic aftershaves (andere hobby/afwijking)…
Maar es wat liefde geven. Om te beginnen nieuwe batterijen.

15 likes

17 likes

Zijn prijs niet waard?:rofl::rofl:
Het is zelfs een van de beste G-Shocks, prijs is spotgoedkoop voor zoveel functies en zo’n robuuste constructie :+1::yum:

6 likes

Ben uitgenodigd voor een communie feest
Wilde een G-Shock cadeau doen
Maar welke, geschikt voor kleine pols jongen 8 jaar

2 likes

Leuke baby G-Shock :sweat_smile:

Voor iemand van 8 verwacht ik dat de reguliere G-Shocks wat aan de grote kant zijn (begint bij 45mm ofzo)
Misschien is de Baby-G een optie, maar dan heb je weer “Baby” op de bezel staan, dat kan soms ook weer niet gewaardeerd worden.

Baby-G:

Een andere insteek zou een leuke “vintage inspired” klassieker kunnen zijn:
38mm:

37mm:

35mm:

En de klassiekers die nog wel op een G-Shock lijken:
35mm:

33mm:

5 likes

De GW-6500 uit 1994.
Ik heb deze ook, met de gouden knoppen en sluiting.
NOS, dus nooit gebruikt.

1 like

Het virus zet zich verder.
Mijn dochter van 11 heeft al jarenlang een Baby G, mijn zoon van zeven heeft ook een koppel Casio’s.
Nu heeft mijn vrouw het ook te pakken.
Ze was al uitermate gecharmeerd van mijn zwarte GMW-B5000, die ik ondertussen aan haar gegeven heb. ( heb er niet zo’n klik mee)
Nu heeft ze deze parel, kan ze afwisselen naargelang de outfit…:grin:

18 likes

[BGD-565-1ER

Die ziet er goed uit

[W-202-1AVEF en deze ook

Bedankt voor jullie reactie

Mijn zoon van 7 heeft de STL-S300.
Géén G-Shock, maar wel robuust gebouwd, Tough Solar en 100m waterdicht.
Het is een mooi formaat, staat stoer maar is niet te lomp.
Deze gaat al een jaar of zes mee, hij is eerst van zijn oudere broer geweest, en het ding geeft geen krimp.
Batterij staat nog mooi op “H”, prima ding.

Ik heb een vraagje voor de solar Casioak (GA-B2100) bezitters die ook een reguliere Casioak (GA-2100) hebben. Volgens de informatie op internet is de nieuwe solar in alle afmetingen identiek behalve de dikte. Hij zou 0,1mm dikker zijn. Dat suggereert voor mij dat de caseback 0,1mm verder uitsteekt en je dus probleemloos bezels tussen beide varianten kunt uitwisselen. Klopt dat?

Proficiat :grinning:

1 like

Het is deze geworden
Garonne horloge KQ29Q475
Gistermiddag al besteld had ik de STL-S300 nog niet gezien
Bedankt

7 likes