Om de zo veel tijd is het niet Frans maar Japans wat de klok slaat. Sinds gisteren om de pols, maar voor de foto er weer even vanaf.
Dit is mijn eerste analoge G-shock. Toen ik ‘m uitpakte dacht ik nog even dat de wijzers slechts uitgelijnd stonden. Hebben alle analoge G-shocks die “update” om de 20 seconden?
Mijn gravitymaster, mudmaster, MR-G en oceanus tikken de minutenwijzers per 10 seconden een stukje om. Voor zover ik begrijp is dat om batterijen te besparen en dat is dus bij modellen met een zonnecel. Dat er bij een uurwerk zonder zonnecel grotere stappen zijn (20 seconden) is niet zo heel gek dan.
Volgens mij hebben de nieuwe analoge frogman en de nieuwe hogere segment oceanus modellen een stap van 5 seconden in de minutenwijzer.