Casioak mini (GMA-S2100) in het wit en met de net binnengekomen mod. Perfect voor de wat kleinere pols.!
Mooi model en een Truckstar. Klasse!
Ziet er goed uit. Hoop dat ze binnenkort wat nieuwe kleuren uitbrengen van de mini oak
Mag sinds vandaag ook meedoen in dit topic, sinds dat ik een kind was geen Casio meer gedragen maar wel zo blij als een kind met deze beater!
Super gaaf ding waar je je zonder zorgen overal mee aan de slag kan.
Mijn 15+ jaar oude G-3110, met 3 kleuren display (overleden denk ik…)
Mijn 12+ jaar oude AW-590, een van de kleinste G-Shock met wijzers.
En de meest recente old skool DW-5600E
Het is wel even opletten met een G-Shock met zowel MB6 als Bluetooth: (modules 5461 en 5459): als je 'm eenmaal hebt gekoppeld aan je smartphone (via de G-Shock Connected app) heeft Bluetooth voorrang en als je weer terug wilt naar MB6 moet je niet alleen in de app de koppeling verbreken, maar ook in het horloge (b.v. een factory reset doet dat) anders blijft Bluetooth synchronisatie in stand. Hier een artikel hierover: https://www.fratellowatches.com/g-shock-square-bluetooth-multi-band-6-mystery-solved/
Ook is er geen makkelijke manier om te checken wanneer de laatste succesvolle MB6 update heeft plaatsgevonden (bij de hier veel geposte GW-M5610, module 3159 is het simpel D indrukken) maar er is een workaround via een ‘verborgen’ menu (via https://www.watchuseek.com/threads/gw-b5600-and-gmw-b5000-secret-menu-with-rcvd-timestamp.5098683/)
- Druk B, C en D tegelijkertijd is (tip: doe 't horloge even af
) , dan verschijnt een menu met de tekst: J en 40
- toets nu 2x C in.(na 1x verschijnt RX in de rechterbovenhoek) en dan zie je de letters RC en de datum/tijdstip en van de laatste geslaagde MB6 update:
Ik heb dus vandaag om 10:56 een handmatige MB6 update gedaan. De RCVD indicator is nog steeds zichtbaar nu (zal als het goed is om 00:00 verdwijnen tot de volgende -automatische- MB6 update).
Het is een heel verhaal geworden, misschien heeft iemand er iets aan.
G-Shock MRG-B5000 prototype
the MRG-B5000 will be released in August or September 2021,

Wat zou de prijs worden???
Ik heb m’n twijfels over die MR-G. Niet dat ie niet echt zou zijn, maar het lijkt me iets teveel op de bestaande uitvoering van de 5600 in titanium.
Als ze nou een re-issue zouden doen van de MR-G 1100 (edit, verkeerde modelnummer) met MB6 en een zonnecel…
Wat houdt “MRG” eigenlijk in? Heb het wel een paar keer voorbij zien komen.
" The MR-G,
the most luxurious line of G-SHOCK, the brand that opened a whole new world of tough watches. A Japanese made product with an appeal that transcend time. Full titanium, yet shock resistant, defying convention to establish an entirely new concept of toughness. Materials, function, design — the absolute best of G-SHOCK that exudes a majesty of its own."
Majesty + Reality
As each finish is applied by hand, each watch is completely unique. … The MR-G line made its debut in 1996 and developed into G-Shock’s luxury line featuring metal-bodied watches with full shock resistance. The MR stands for “Majesty + Reality.”
De prijs van de titanium uitvoering is al veel te hoog, band is gelijk aan een titanium band van Ali, ergens staat er een YouTube filmpje van.
Dus die MR-G gaat misschien wel meer kosten,
Lol. Komen ze er eindelijk achter ??
Dat roep ik al sinds de release van de eerste B5000 modellen (2018 ?)