G-Shock only II (Deel 1)

Geweldig horloge!

13 likes

Ik zat nog even op wus te lezen. Iemand claimt daar dat module 3495 in de Gw-5000U komt.
Dit zou een ge-update module zijn. Het grootste verschil is dat in alle modes de tijd rechtsboven in beeld wordt weergeven.
Verder blijft ie lekker old school, dus zonder Bluetooth bijv. :slight_smile:
En het wordt ook een EU model dus niet meer ‘exclusief’ voor de Japanse markt.

1 like

Ben zelf een liefhebber van Casio, zowat 90% wat ik heb is dan ook van dit merk. Grotendeels uit jeugdsentiment, ik vond ze altijd al prachtig en er zijn zoveel verschillende modellen. Natuurlijk horen er ook enkele G-Shock’s bij;

G-1710D-1

MTG-960DE

GA-800

GD-400MB

GR-8900A-1

10 likes

Bij het bericht op G-central (eerder genoemd door @jeronimo) staat inmiddels een update met bevestigde nieuwe functies voor de nieuwe gw-5000 en m5610 obv de handleidingen van de nieuwe modules in het Japans.

3 likes

Inderdaad een hele mooie, welk model is dit ?? Ik begin nl ook interesse in de G shocks te krijgen :slight_smile:

Hoi WVE,

Het is de GBX-100.

Supercool met de stealth display die buitengewoon goed afleesbaar is!

2 likes

Opgelet WVE, verslavend. Momenteel door Casio reeds +4000 verschillende G-Shock’s uitgebracht. :sweat_smile:

3 likes

Mooie collectie!

Vandaag heeft mijn 5610 de regen weer prima doorstaan!

Heeft er iemand ervaring met de Lichifit combi bracelet op een GW-M5610-1er? Bij de reviews zijn er wat commentaren die zeggen dat het niet past, terwijl hij er toch geschikt voor zou moeten zijn? Ik vind de prijs van een echte Casio band iets te gortig, als de band duurder is dan het horloge zelf. Heeft iemand zelf goede ervaring met een combi bracelet?
https://www.amazon.nl/gp/product/B08SHXMWDD/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

8 likes

15 likes

De nieuwe 5xx0 modellen (met een U in de type-aanduiding) zijn vanaf nu te pre-orderen op de Japanse Casio site: https://www.casio.com/jp/watches/gshock/

In lijn met eerdere berichten is het uiterlijk vrijwel ongewijzigd en ziet de update met name op nieuwe modules en LED verlichting.

Benieuwd wanneer de GW-5000U in Europa te bestellen is.

1 like

Als de knopjes beter te bedienen zijn dan is het wel interessant. Anders houdt ik het mooi bij mijn huidige Gw-5000 :slight_smile:

Lekker fel:

image

6 likes

De Horloges maken in Nederland gebruik van deze zender.

er staan er nog een aantal over de hele wereld.

De g-shock doet meestal in de nacht een update. Je kan dit ook forceren met een knop combinatie.
Afhankelijk van de afstand tot de zender kan het zijn dat je horloge 3ms achter loopt tov de echte tijd :wink:

1 like

helaas was de vorige eigenaar een luchtjes spuiter op zijn horloge. Al een paar keer schoon gemaakt maar hij blijft stinken. Alsof hij heeft liggen weken in de ontsmetting’s alcohol.

En hij bladdert ook als de ziekte.
Nieuw rubber besteld want hier word ik misselijk van.

3 likes

Gisteren lag deze nog in de etalage van de locale juwelier.
Een bordje er naast: -50% !! :astonished:
Laat de Rebels maar komen!

10 likes

Ik ben er nog niet uit moet ik eerlijk zeggen. Misschien kan je me helpen met wat zaken begrijpen?

1. De getijden voor mijn locatie kloppen niet. Vloed is redelijk gelijk met de werkelijkheid. Maar eb scheelt 2 uur. In de Casio Move app klopt het niet, dus wordt ook verkeerd gesynct naar het horloge.

2. Hoe kan ik de getijden van over een paar dagen opzoeken op het horloge? Het lijkt alleen zichtbaar voor dezelfde dag. Daar heb ik niks aan, moet mijn board altijd een paar dagen tevoren reserveren.

3. Hoe track ik een surfsessie? Als ik de Activity tracker aanzet dan lijkt hij alleen hardlopen te kunnen tracken. Maar ik hardloop niet, want ik surf. Erg vreemd voor een surfhorloge.

4. De stappenteller klopt voor geen meter. Hij geeft bijna 60 procent meer stappen aan dan de teller op mijn horloge. Dus veel te veel. Is dit te calibreren?

5. Als ik een knop ingedrukt hou om sneller door cijfers te scrollen dan gebeurt er niks. Alleen per impuls. Als ik een timer voor 30 minuten wil zetten dan moet ik dus 30 keer klikken. Dat zal niet zo horen toch?

Daarnaast nog wat kleine irritaties zoals dat ik de datumweergave niet van maand/dag op dag/maand krijg. En geen uurpiepje op de hele uren in kan stellen. Vrij basic dingen volgens mij.

Ik heb de handleiding er op nagelezen maar kan op geen van mijn vragen antwoord vinden. Misschien ben ik gewoon wat te dom. Heb jij tips? Of jij @leenheer46 ?

Ik heb de Casio combi bracelet. Die is top.

3 likes

Eindelijk maar eens een Casio aangeschaft. Nu lees ik ineens dat die dingen ook 3x list gaan! :joy: Lijkt wel Rolex hier!!

8 likes

Hier ook maar even deze geweldenaar neerzetten :smiley:

9 likes