G-Shock only II (Deel 1)

Wat vinden we van deze?

image

GM-5600SN-1ER | G-SHOCK | Horloges | Producten | CASIO (casio-europe.com)

€ 259.-

6 likes

Geen solar, MB6, screwback case, beetje prijzig. Kast is wel mooi, letters beetje te roze voor mij.

Had de gshock al een 2 tal weken. Vandaag de mod set toegekregen van @Michael. Top verzending en snelle deal. Maar …
Wat ben ik blij hiermee :heart_eyes:
afbeelding afbeelding afbeelding

10 likes

9 likes

11 likes

blijft een klassieker :smiley:

GW-M5610 is out, maar de casioak is back in! Nu de groene:

11 likes

Allereerst gefeliceetrd met je nieuwe aanwinst. Hoe bevalt de LED backlight verlichting ?

Trouwens nooit helemaal begrepen waarom deze uitvoering zoveel duurder moet zijn dan de ‘standaard’ uitvoering. Made in Japan en wat extra metaal, of zie ik iets over het hoofd :thinking:

https://www.ebay.com/str/jaysandkays

Deze kleurige full metal komt ook naar Europa:

https://www.g-shock.eu/nl/horloges/the-origin/gmw-b5000pb-6er/

12 likes

Zo die is echt goed funky :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je bedoeld waarom de GW-M5610U goedkoper is als de GW-5000U? Tja, ik vraag me vaak af waarom sommige horloges zoveel duurder zijn. Het heeft uiteindelijk te maken met exclusiviteit en een niet rationele keuze. Laten we eerlijk zijn, als je een klokje wilt waarop je de tijd kan aflezen kan je er ook eentje kopen van 2 tientjes.
Ik zocht een nieuw horloge, en wilde weer terug naar digitaal, een beetje retro.
De GW-5000U is zwaarder (vanwege metalen behuizing), heeft een zachtere\soepeler band en heeft wat mij betreft een wat exclusievere uitstraling. En ik koop niet zovaak een nieuw horloge, dus mijn keuze viel op GW-5000U.

2 likes

GW-M5610 heeft een metalen achterplaat en een kunststof behuizing, de GW-5000 heeft een DLC coated stalen achterplaat en DLC coated stalen behuizing en een iets soepeler bandje (kost los iets van 5 euro meer dan een standaard bandje). Dat is ook ongeveer de 20 gram verschil (GW-5000 is flink zwaarder, 74gram tegen 54 gram voor de 5610 dacht ik). DLC coating is vrij duur om te doen.
Verder zijn de uurwerken/modules gelijk aan elkaar.

2 likes

Hij blijft zo mooi :heart_eyes:

10 likes

Heerlijk die jelly, hij heeft wat slankere wijzers dan de andere kleuren. Verder oogt hij ook wat kleiner zonder zo’n zwarte bezel.

11 likes

8 likes

Casioak project klaar, the Gumball black edition. Deze gaat goed gedragen worden heb ik zo het idee :lollipop:

41 likes

Sinds gisteren eigenaar van een ‘Full Metal Square’. Bijzonder hoe anders het horloge eruit zien in verschillende lichtomstandigheden:

9 likes

Echt heel netjes gedaan, complimenten! Heb je je bij een andere oak al aan de ring met uurmarkeringen gewaagd?

Gr, HJR

1 like

Dankjewel man! Jazeker die komt eraan! Maar wilde bij deze echt alleen de wijzerplaat doen en de rest zwart houden. Maar je gaat m binnenkort zien!

1 like