G-Shock only II (Deel 1)

Zo die is gaaf zeg :muscle:

Heel mooi gedaan!

1 like

Die is goed gelukt zeg!

Supergaaf!

1 like

@Cris @Rickwick Dank jullie wel!! Ben heel tevreden met het eindresultaat.

1 like

Ik heb deze week een GBD-200 ontvangen, maar het viel me op dat het pennetje van de gesp vrij kort is.
Is dit normaal, want bij andere squares is hij veel langer.
Kunnen andere bezitters dit bevestigen en mischien een foto’tje plaatsen om te vergelijken?

Heel, maar dan ook heel erg gaaf gedaan!!

1 like

Thanks baron!! :grin:

1 like

Teeeeeering hé! Heeel gaaf!

1 like

Ja shit…… ik had natuurlijk moeten zeggen: drommels goed gedaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha thx man!!!

1 like

Eigenlijk wel maar het was duidelijk! :crazy_face:

1 like

Twee keer MIP!!!
(GBX-100, GBD-200)

12 likes

Gaaf man, vooral die rechter.

Hier ff een plaatje van het vorige model!
Blijft het een gaaf horloge vinden.

8 likes

Als serieuze verzamelaar met een brede collectie heb ik natuurlijk ook een G-Shock square. Ik had al een GW-M5610-1ER en heb sinds deze week ook een GW-M5610U-1ER en GW-5000U-1ER.

Ik moet zeggen dat de nieuwe module 3459 een verademing is t.o.v. de ‘oude’ module 3159. Eindelijk weergave van de de huidige tijd bij alarm- en timerfunctie, een juiste weergave vaan DD-M (ipv M-DD) en ook de heldere LED verlichting is plezierig aan het oog. Wel jammer dat de alarmtoon zo zacht is gebleven

Dan iets over de verschillen tussen GW-M5610U-1ER en de GW-5000U-1ER. De GW-M5610U-1ER blijft door het rode kader optisch het meest op het origineel (DW-5000C) lijken. De GW-M5610U-1ER voelt iets zwaarder aan, het bandje is wat soepeler en de kast is wat meer stealth en de opdruk symmetrisch. Opbouw van de kast volgens mij ook volgens het origineel, dus RVS met resin.

Vraag: Ik ben geen Casio kenner maar ik zou graag wat meer willen weten over het verschil in de resin bandjes en onderdeelnummers. Is daar een goede website over. (Ik ken alleen Shockbase en G-Central)

Ik twijfel nog steeds over de aankoop van een full metal G-Shock GMW-B5000D-1ER maar wellicht kan iemand mij overhalen…

Tenslotte nog een bijzondere G-Shock GMW-B5000TFC-1 die op Chrono24 te koop staat: https://www.chrono24.com/casio/casio-international-edition-g-shock-x-porter-gmw-b5000tfc-1--id11093334.htm. Smullen !

3 likes

Wow! Mooi geworden!

1 like

Thanks!!!

De bovenste band is van een GW-5000, de onderste is van een GW-M5610.

De sticker op het GW-5000 bandje:

GW-M5610 productcode is volgens mij gelijk aan die van een GW-M5600 en is volgens Tiktox Casio Product Code 10512402

Het verschil tussen de bandjes is niet extreem groot, de 5610 is ietsjes (10-20% ofzo) stijver/stugger dan die van de 5000 en er zit een “Thailand” stempel op de gesp ipv “Japan”.
Voor de rest 100% uitwisselbaar qua afmetingen en kleur.

2 likes

Dank voor je info. De nummers op de bandjes voor de nieuwe U serie komen redelijk overeen met de bovenste foto.

Is Tiktox een goed adres ooor Casio onderdelen ? (zitten helaas in de UK)

Toevallig ook enig idee wat het nummer 201E167A op de screw back case van de GW-500U-1ER betekent ?

3 likes

Volgens mij is dat nummer het batch of serienummer van het horloge.

Tiktox heb ik zelf wel wat ervaring mee, maar dat was voor de brexit van start ging, een paar banden en bezels besteld en voor redelijke prijs binnen 2 weken bezorgd gekregen zonder noemenswaardige bijzonderheden.
Hoe het nu met de huidige importregelgeving gaat weet ik eigenlijk niet.

2 likes

Dat nummer geeft de productiedatum (16 juni 2021) en locatie aan.

Batch nr inderdaad. De laatste letter staat voor het jaartal in A tm J staat voor het jaar in het decennium, 2021 dus. De 167 is de geboortedag van je G-shock in dat jaar. 201E is de fabriekscode.

Gr, HJR

4 likes