G-Shock only II (Deel 1)

Ja, welke verf zouden jullie gebruiken? Die grijze lijkt me wel heel tof met de rainbow ‘mod’.

Het lijkt me dat gewone verf het niet doet, en dat je eerder aan hobby/modelbouw verf moet denken. Dan iets verdunnen met het juiste verdunningsmiddel om het egaal op de indices te kunnen aanbrengen.

Leuk zo’n appje bij de g-shock
Batterij was vrijwel leeg. 3 dagen in het dag en zonlicht en vol…:grinning:

8 likes

Ik vond dat juist verschrikkelijk heb mijn bluetooth G-Shock daarom zelfs verkocht. Kan op het horloge de status van de accu niet aflezen en het leek wel alsof die App de accu extra snel leeg trekt.
Je kan wel alles uitschakelen maar zie je dus helemaal niet meer wat de status van de accu is.
3 dagen laden vind ik trouwens nogal.

2 likes

Ja 3 dagen. Batterij was ook helemaal leeg (knipperde)
Van 1 kant heb je wel gelijk. Echter de instellingen via de app op je horloge instellen vind ik wel wat hebben.
Nadeel is dat je de bleutooth moet inschakelen om de batterij status te kunnen zien.
Maar ja, kleine moeite.
Daarna moet je de verbinding ook verbreken.

1 like

Ik kreeg juist het idee dat hij dan de hele tijd de App gaat zoeken en daardoor dus de accu leeg trekt.

2 likes

Ja zou zo maar kunnen. Ik ga dat eens in de gaten houden. Hoop van niet.
Want ik begreep dat het horloge 4 x per dag contact zoek. Maar of hij daar mee doorgaat als die buiten bereik is?
Lijkt me niet slim. Want je hebt niet altijd het horloge om en de foon bij de hand

1 like

De app zoekt het horloge om de tijd te synchroniseren. Als het goed is maar 1x per dag. Het horloge zelf zoekt niet. Krijgt het horloge geen signaal van de telefoon dan zal het horloge de tijd van multiband 6 pakken.

2 likes

Elke 6 uur dacht ik in een review gehoord te hebben

2 likes

Ahh perfect. Dank voor je antwoord. Weer wat wijzer geworden. Heb dit horloge nu bijna een week. Dus kan nog niet alles weten.:+1:

1 like

Dus dan wel 4 x per dag. Maar als de app zoekt en het horloge niet binnen bereik is maakt dat voor het batterijtje niet uit

Dat moet je volgens mij instellen anders iedere 6 uur volgens mij. Maar ik ben weer blij met enkel multiband en solar, alles wat ik nodig heb.

12 likes

Ik heb hem wel op energiebesparing staan.
Wellicht is dat voldoende

1 like

Als je géén Bluetooth tijdsynchronisatie meer wilt maar wel via MB6 dan moet je het horloge loskoppelen van Bluetooth met de volgende combo:

In the main time-display, press and hold the adjust button (A) until HT (hometime) blinks
Press © twice so that the seconds start to blink
Hold button (B) — for approximately three seconds — until CLR shows solid in the display and a beep is heard

This sequence will remove the Bluetooth pairing from the watch. Afterward, it will no longer attempt to Bluetooth synchronize with your smartphone until it is re-paired on your smartphone again. Now your G-Shock will only synchronize the time by its Multi-Band 6 radio-controlled functionality and — if successful in doing so — show RCVD in the display.

https://www.fratellowatches.com/g-shock-square-bluetooth-multi-band-6-mystery-solved/

Casio kan dit m.i. nog wel verbeteren: als je nu je batterij niveau wilt checken via de app ben je weer gekoppeld en moet je bovenstaande weer herhalen etc.

Zelf laat ik de Bluetooth ontkoppeld en grijp ik wel in als ik een LOW battery warning zie. Maar een indicator op het horloge zelf heeft mijn voorkeur. :wink:

3 likes

Dank je voor de uitvoerige uitleg. Kan ik dat altijd nog doen.
Ja had ook liever een indicatie op het horloge gehad

5 likes

Nieuwe aanwinst:

20 likes

:star_struck:

De B400

9 likes
1 like

21 likes