G-Shock only III (Deel 3)

Zie ook hier.

1 like

Ja ik heb de truuk inmiddels aardig onder de knie, maar mega soepel gaat het niet altijd :sweat_smile: blijven oefenen

1 like

Allereerst enorm bedankt voor je reactie.
Hierdoor leren we alleen maar bij :+1:t2:. Dit wist ik namelijk niet.

Echter bij de 5610 lijkt dit niet het geval en zijn er 4 dezelfde knoppen af fabriek.

1 like

Dat is zeker waar :wink: heb verschillende varianten van de 5610 en die hebben allemaal ook 4 dezelfde knoppen.

Ik weet niet of ze duur waren, anders kun je nog een setje aanschaffen en dan 1 van de lange knoppen plaatsen?

1 like

De prijs was redelijk.

Één optie is om de originele knoppen terug te zetten.

Andere optie is inderdaad om een 2de set aan te kopen en daar 1 knop van te gebruiken.
Wel 2 keer zo duur maar dan heb ik er tenminste iets aan.

Op deze manier is het horloge niet 100% (goed) bruikbaar en dan is het ook “weggegooid geld”.

1 like

Lol ook ik heb weer wat bijgeleerd :blush:

Was me nog niet opgevallen, dat er idd modellen bij zitten die dezelfde knoppen hebben

Moest zelf FF gaan checken :blush:

Ik dacht namelijk dat de adjustknop altijd verzonken lag :face_with_peeking_eye:

2 likes

Ik wist zelfs niet dat er modellen waren waarbij één knop verzonken was :sweat_smile:. Blijkbaar om onbedoeld bedienen te voorkomen. Nog nooit last van gehad en bij de 5610 steken de knoppen nog verder uit dan bij de 5600.

En we zijn weer een stapje verder:

Rest enkel nog de kortere knop te vervangen voor optimaal gebruiksgemak :+1:t2:.

7 likes

Heel mooie mod!

Ik zou hem zo laten :face_with_hand_over_mouth:

Zorgen dat de korte knop links boven zit, bij adjust

Die gebruik je toch nooit bij MB6 modellen

En is trouwens bij mijn DW-5040PG ook een korte bovenaan :wink:

1 like

Ik heb de GW-M5610U-1ER.
Hierbij zijn alle knoppen wel degelijk even lang en steken zelfs iets verder uit dan de vorige modellen om beter te kunnen bedienen.

Voor zover ik teweten ben gekomen is de A knop iets korter omdat deze de stopwatch reset en daardoor niet per ongeluk zou ingedrukt worden.

CASIO heeft dit bij de latere modellen aangepast.

Edit: hier nog het verschil tussen een 5600 (links) knop en 5610 (rechts) knop.

5 likes

:+1:t2:

1 like

Bedankt :innocent:.

We moeten toch iets in de tussentijd hé :crazy_face:.

1 like

Ik heb de knoppen van de 5610U er even bijgenomen:

Ik heb geen nauwkeurig meetgereedschap bij de hand maar in mijn ogen alle 4 dezelfde afmeting.

Deze zijn voor de 5600:

Hier zie je wel duidelijk verschil.

4 likes

Om eerlijk te zijn maakt de beschermjas deze dingen bijna onbedienbaar ook met de langere knoppen, voor mij iig in het donker. Vanmorgenvroeg uit pure frustratie maar het licht aangedaan om te kunnen zien dat ik me nog een keer om kon draaien. Auto-light staat expres uit want dan floept ie elke keer aan als ik me even beweeg.
Om de stopwatch te bedienen of het alarm in te stellen moet ik hem ook afdoen (5610). Zonder jasje hoeft dat allemaal niet en vind ik blind het licht.
Verder ben ik er wel erg gelukkig mee
 :sunglasses:

1 like

Damn. Kijk nou wat er met mij gebeurd is !!
Besmet met het G-Shock virus. :scream:
Kan niet stoppen.

19 likes

Kjel, lekker doosje vol :ok_hand:t2:

Kerstbingooooo :christmas_tree::beers:

14 likes

20 likes

Lekkere camo :ok_hand:

1 like

Eeeeen we zitten weer aan de goeie kant van de vrijdag :smile:

9 likes

M’n collectie is groter dan dat hoor :blush: