G-Shock only III (Deel 3)

Fucking badass horloge :ok_hand:

1 like

Ik denk persoonlijk dat de binnenkant geen 8k waard is. De buiten kant kan met zeer veel vakkunde gemaakt zijn maar daar blijft het dan ook bij vind ik.
Ik heb er geen probleem mee dat G-shock deze dingen maakt maar ik zou er geen 8k voor geven want ik denk niet het horloge dat waard.
Technisch en gevoelsmatig :slightly_smiling_face:. Naar mijn mening uiteraard :wink:.

Is geen enkel horloge exorbitante prijzen waard.

2 likes

Ga je geen spijt van krijgen.

1 like

Bwa dat wil ik in het midden laten persoonlijk.
Ik vind hem het niet waard omdat niet het complete pakket indrukwekkend is naar mijn mening.
Als ik lees hoe de buitenkant is gemaakt is dit zeer indrukwekkend maar de binnenkant is maar een solarquartz die hetzelfde kan als veel goedkopere modellen naar mijn mening.
Als je voor 8k een automaat koopt kan je een sublieme buiten en binnenkant kopen naar mijn mening.
Ik snap wat je bedoeld met de prijzen maar als je soms ziet hoe de afwerking van sommige binnenwerken is zoals van ‘lange’ dan snap ik het echt wel die prijzen.
Vakkunde heeft ook een prijs uiteraard.

Eens, maar dan praat je over volledige ambacht! Van het maken van schroefje a1 tot z1000 tot handmatige essamblage.

Maar 99% van de horloges met exorbitant hoge prijzen, is het grootste gedeelte van de prijs, naam en marketing. Vind ik…

1 like

Ja daar heb je voor een heel groot deel gelijk in maar je kan niet ontkennen dat bij sommige horloges serieus wat vakmanschap is gebruikt.
Als je ziet hoe kleine details en versieringen handmatig worden aangebracht dat is echt ongeloofelijk.
Die binnenwerken van lange alleen al, dat is echt een andere wereld als je deze bekijkt.

Om nog maar VC en patek of zelfs omega er buiten te houden. Dat is toch wel wat anders dan een solarquartzje :wink:.

1 like

Doe ik toch ook niet…

1 like

Haha dat is waar. En pas op, ik hou zeer veel van quartz in al zijn vormen.
Ik vind het geniaal hoe dat in elkaar zit.
Maar sommige prijzen vind ik echt wel terecht, zoals bij GS bijvoorbeeld.
Al moet ik je helemaal gelijk geven dat dat niet alijd het geval is en dat vakmanschap en materiaal ook maar tot een bepaald bedrag gaan.
Sommige bedragen gaan er inderdaad over en je hebt gelijk dat je in heel veel gevallen gewoon de naam betaald.
Of die er in ieder geval TEVEEL bij betaald :wink:.

1 like

Toch maar even naar Rotterdam gereden :wink:

20 likes

Het zal qua vakmanschap zeker niet op een gelijk niveau liggen, gewoon omdat het werkgebied van de dames en heren bij Casio en bij A. Lange & Söhne zover bij elkaar vandaan ligt.
Het uurwerk van A.L&S is zeker netjes en mooi afgewerkt.
Het uurwerk in een MR-G (met zonnecel, GPS, MB6, Bluetooth) is zeker qua functionaliteit en betrouwbaarheid net zo’n kunststukje.

Ik moet je wel gelijk geven, 8000 euro voor een G-Shock is absurd veel, 2000 vind ik meer dan zat voor wat je er voor krijgt met een MR-G.

1 like

Hey een lotgenoot :wink:

18 likes

Ze “gingen als broodjes” zeiden ze. Lijkt mij relatief stug, al moet ik zeggen dat ik verrast was dat ze er nog hadden omdat ik pas na 9 dagen de bovengenoemde aanbieding zag.

Heb eigenlijk helemaal het geld niet voor deze en met 100+ andere horloges ook niet écht nodig maar moest gewoon een MT-G hebben. Een MR-G gaat er nooit komen.

Het is een super mooi ding maar de normale prijs, imho, niet echt/echt niet waard. Al heb ik geen idee hoe lastig/kostbaar die IP plating is. Heb ook een mooie GST-B100 en deze ziet er niet echt 3x zo goedkoop uit.

Maar goed, al met al, enorm blij mee, dat wel :wink:

1 like

Welkom bij de club !

16 likes

Kerstgroen.

18 likes

Alles is binnen, we kunnen aan de slag :screwdriver::

Wat ik wel meteen al opmerk is dat de schroefjes net iets anders en te lang zijn :melting_face::

7 likes

3 van de 4 knopjes passen. 1 is korter dan de rest. Om wat voor welke reden ook.
Als je naar de foto hierboven kijkt zie je dat 1 knop minder hoog is.

Rechts onder

Links onder

Met de case erover niet meer te bedienen

Conclusie: Mod helaas niet geslaagd en terug naar origineel. Of nog een setje drukknoppen bijbestellen zodat ik over 4 dezelfde drukknoppen beschik…

Wel nog 1 clipje zien te scoren voor de originele zilveren drukknop want deze zijn we kwijt gespeeld :melting_face:.

Nu klaarmaken voor het kerstfeest :christmas_tree:. Rest komt wel als we weer even tijd vinden. Wordt vervolgd.

4 likes

Mn moeder vindt die vijf de ik heb al vier teveel, kan je na gaan met 60. Gelukkig ben je geen Rolex fan. Maar ja, Casio tikt ook aan, 23 euro hier, 38 euro daar.

1 like

De Adjust knop is bij veel G-Shock modellen korter, dus dat hoort. Je kan er voor kiezen om daar ook een normale knop te plaatsen natuurlijk. Maar het klopt dus wel.

1 like

Zie ook hier.

1 like