G-Shock only III (Deel 3)

Haha ja hij stond in me favorieten daar.
Gefeliciteerd met de aankoop! Erg mooie uitvoering! :heart_eyes:

Nou die heb ik dus en vond die van jou er mooi bijpassen :joy:

4 likes

Ooochh dat meen je niet hahaha. Sorry :man_shrugging::see_no_evil:

1 like

unne hele toffe

1 like

Ik probeer ook steeds te minderen, maar mijn vrouw is toch wel van mening dat ik vaker iets ophaal dan dat iets weg breng :rofl:

2 likes

Haha daar hoef je geen sorry voor te zeggen! Jij hebt gewoon goed doorgepakt!

1 like

Is de GW-6900 nog leverbaar?

De gewone?

1 like

Nu hopen dat deze ga2100 wel tegen temperatuurverschillen kan :slight_smile: had al eerder een ga2100 en die kon na het douchen, niet in de koude buitenlucht zonder dat er condens onder het glas ontstond

1 like

Correct: de solar-variant van de 6900, zogezegd.

Na mijn weten nergens beschikbaar. Behalve amazon en dergelijke.

1 like

Erg vet! :star_struck: Gefeliciteerd!

1 like

Ja, bedankt he, voor het aanstekelijke meet and greet😁

1 like

Wel opletten, je het ook nog de “gewone” G-6900… Is de oudere versie, met enkel Solar…
En de “uitgebreide” GW-6900, met MB6.

Heb ze alle2 in de collectie :innocent:

Links solar, rechts solar en MB6:

7 likes

G-Shock GMC-B2100D-1A
G-Shock GMC-B2100AD-2A

Nu nog met multiband 6 graag

5 likes

Ik hoop het ook, wou hem als zwemhorloge gaan gebruiken. Maar misschien is dat toch dan niet zo’n goed idee.

Casio zelf zei daarover dat condensontwikkeling mogelijk is, maar dat men dan niet in de paniekmodus behoeft te schieten. De condens trekt weer weg terwijl het horloge de aangegeven WR blijft behouden. Het vocht van de condens is dus niet afkomstig vanaf de buitenkant van het horloge.

Met een ijsblokje op het glas kun je het beste duikhorloge laten condenseren, dat is een fluitje van een cent. Tenzij met gas/stikstof of olie gevuld.

Dit Casio horloge bereikte met een olievulling mod bij een test in een druktank met gemak de 1000 meter, 1000 (!) Dat is 100 ATM :grin:

Casio MRW

En wat kost dit alles? 30 nog wat voor het horloge en 2 tientjes voor de speciale olie :smile: Deze Casio wordt ook gebruikt door high altitude piloten van NASA. Dus je kan er 60.000 ft mee de lucht in en een kilometer in de diepte verdwijnen. Casio doet het allemaal :+1:

Ja, ik weet het, dit is geen G. Maar wellicht is dit met een G ook mogelijk, dat zou ik niet weten.

4 likes
2 likes

Heb je na een tijdje geen tijdsverschil door de weerstand van de olie waar de wijzers in zwemmen?

1 like

Mooi ding heb hem zelf ook.
Maar is niet limited hoor.

Nja paniek, voor mij is dat simpelweg een teken dat dit model (de casioak) gewoon niet “alles” bestendig is. Staat belachelijk dat je een dikke condens vlek op het glas hebt, en je dan pas ergens binnen moet wachten tot hij weg trekt. Andere modellen hebben dat niet. En ik heb er genoeg gehad/getest. Sommige mensen beweren er geen last van te hebben. Ben benieuwd of ik ook 1 van de gelukkige zal zijn :slight_smile:

Plaatje van internet:

2 likes