G-Shock only III (Deel 3)

Nee Eddie

Vroeger zeiden we in zulk gevallen altijd RTFM.

1 like

Vraagje over de iconische robuustheid van de G-Shocks.
Van Vostoks is bekend dat ze overdruk, diepvriezen, koken en overrijden met Lada’s overleven en dan zelfs op tijd blijven lopen.

Hebben ze zulke fratsen ook met G-Shocks uitgevoerd?

Hier, een landgenoot met fratsen:

Ik vind hem maar een rare meneer, met zijn gemixt accent van Iers, Schots, Engels en Amerikaans. Om in zijn dialect te blijven: zum kotzen! :face_vomiting:

Het horloge daarentegen, robuust! :sweat_smile:

2 likes

Super, hartstikke bedankt.

Dat valt toch wel mee, ben echt een hele tijd aan het frotten geweest voor ik mijn noodkreet de wereld in slingerde. Mijn enige excuus kan zijn dat de urenwijzer toen het digitale schermpje blokkeerde en ik geen geduld had om te wachten tot dat weer vrij was,
Maar, nogmaals bedankt.

6 likes

Je vergist je.
Dat is om de band te verstellen.
Heb ik ook nog iemand iets kunnen leren.

2 likes

En om de pols.

14 likes

Nice !! Hoe vind je em in het echt ?

Lekker donker vandaag :ok_hand:t2:

13 likes

Een lekker ding.

2 likes

Nice!!!

Lekker vrolijk kleurtje ook.

1 like

Wat vinden jullie van de nieuwe G-Shock MRG-B2000JS-1A?

Geïnspireerd door de kunst van het smeden van Japanse katana zwaarden, en een eerbetoon aan traditionele Japanse ambachtelijke technieken die eeuwenlang zijn doorgegeven. Diverse details zijn ontleend aan de Shougeki-Maru: San, een katana die in opdracht van Casio voor de MR-G lijn werd gemaakt.

Gelimiteerd tot 800 stuks wereldwijd, met een prijs van € 8.000,= per stuk. Vinden jullie dit een brug te ver voor G-Shock, of kunnen jullie dergelijke hoogstandjes binnen de G-Shock collectie wel waarderen?

10 likes

Dat is mij veel te gek. Voor 4000 euro kun je een mooie Omega op de kop tikken :slight_smile:

3 likes

En waardoor waardeer je een Omega dan zoveel meer dan een dergelijke G-Shock? Komt dat alleen door het uurwerk? Want de technieken en de afwerking van het horloge zijn wel zeer hoogstaand…

1 like

Het zogenaamde verhaal eromheen.
Zal me eerlijk gezegd worst wezen.

Nog niet al was er maar één van die bovendien ook nog helemaal handgesmeed was.

2 likes

Dat begrijp ik Eddie; het verhaal eromheen zegt mij ook niet veel.

Maar het resultaat van dat verhaal - dus hoe de afwerking van het werkelijke horloge er uiteindelijk uitziet, welke fabricage technieken, en welke materialen er gebruikt zijn - vind ik op zich wel interessant.

Of ik dat wel € 8.000,=-interessant vind weet ik nog niet precies; vandaar m’n vraag ook hoe daar hier in het algemeen tegenaan gekeken wordt.

2 likes

Zeker! Ik ga er alleen never nooit niet 8k voor betalen. :sweat_smile:

2 likes

Da’s bij mij heel gemakkelijk Gerard.
Ik ben wat dat betreft anders dan heel veel anderen hier,
En gelukkig ook hezelfde als heel veel anderen hier.
Het moment dat ik €8000 voor een horloge, wat voor horloge dan ook, uit ga geven ligt naar schatting nog ongeveer 8000 jaar ver in de toekomst.

2 likes

Ik heb momenteel het gevoel dat ik er net zo tegenaan kijk. Ik waardeer het enorm dat G-Shock dit soort indrukwekkende horloges maakt, maar denk niet dat ik er zelf € 8.000,= voor zou willen betalen.

800 stuks wereldwijd is voor een merk als G-Shock ook niet zo veel natuurlijk; deze horloges zijn duidelijk niet voor iedereen bedoeld. De Premium Line MR-G’s zijn echter meestal vrij vlot uitverkocht, dus kennelijk zijn er genoeg kopers die de prijs geen probleem vinden.

2 likes

Dat zijn mensen die na het poepen, hun kont afvegen met 100 euro biljetten. :joy:

Edit: vermoed ik. :crazy_face:

4 likes

€8000 voor een g-shock is gewoon idioot

1 like