G-Shock only III (Deel 3)

Ja dat vind ik dan toch een beetje lastig. Want waarom vind je dat? Vind je het merk G-Shock gewoon niet passen bij een € 8.000 horloge, of vind je dat dit horloge op design- en technische gronden geen € 8.000 waard is?

1 like

:drooling_face::drooling_face::drooling_face:
Helemaal mijn ding.

1 like

Het zal bij mij meer het gevoel zijn denk ik.

1 like

Ik geloof je gelijk als je zegt dat de afwerking en het uurwerk superieur zijn aan bijvoorbeeld een GST 100.

Alleen moet dat dan 7900 euro schelen? :slight_smile:

1 like

Ja dat weet ik ook niet. Misschien wel als je er met deze afwerking maar 800 van maakt… Het blijft lastig te bepalen wat zoiets kost, maar vooral waard is, dat is ook voor iedereen verschillend denk ik.

1 like

Als ik er een katana en een reis naar Japan bij krijg dan wil ik em wel :smile:

1 like

Earlier today…

17 likes

Waarschijnlijk wordt dit gevlagd!
Maar 8000€ aan een stainless steel horloge van een bepaald merk is geen probleem.
Bij de mrg versie is alles met de hand in mekaar gestoken met premium materialen.
Zeker het geld waard.
Maar tis maar een casio.

8 likes

Begrijp ik. Ik hoorde dat de katana die voor G-Shock gemaakt was zo’n € 40.000 kostte :joy:

3 likes

Tja zal waarschijnlijk ook 40j geduurd hebben voor hij klaar was😉

2 likes

En toen gesloopt om er MR-G’s van te maken?

4 likes

Amen!

1 like

Dat inderdaad…begrijp ik ook niet

1 like

Bruh :joy:

Ik had ook ff gekeken wat zo’n ding moet kosten maar dat kan in de papieren lopen :smile:

Neeee, het horloge is geïnspireerd op het design van die katana; niet ervan gemaakt…! :joy:

1 like

2 jaar begreep ik…

1 like

Jammer, want dan had ik het nog kunnen begrijpen. :rofl:

Is het goud overigens ook echt goud? Ow laat maar… Het is geen goud.

Als ik lees hoe het horloge is gemaakt en dat ze zaken hebben geprobeerd na te bootsen en dan verwijzen naar de ambacht, dan haak ik toch wel af.

Ik had gehoopt dat ze alle metalen met hamer en tang in vorm hadden geslagen en er dus echte ambacht aan te pas kwam. Maar dit is voornamelijk het nabootsen van, op snellere wijze. Zoals het lakken, wat het parelmoer in de schede moet nabootsen.

Dan toch liever 2 of 3 MR-G 5000 voor dat geld.

2 likes

Dat valt mij ook tegen inderdaad. Het enige wat met de hand door de katana-smid gedaan is, is de San signature in het kastdeksel. Voor de rest heeft hij de oppervlakte structuur van de bezel getekend, maar dat is op een andere manier aangebracht als hoe het op een katana gebeurt.

1 like

Bij mij heeft het niks met lui te maken… Ik wil bluetooth op mijn gshocks omdat ik dat gepriegel met die rotknopjes echt niet trek.

Tot mijn vriendin zon roze gshock leuk vond, waar dus geen bluetooth op zit en ik 2x per jaar loop te priegelen met die rotknopjes.

Tot nu toe lukt het goed zetten van de tijd mij steeds maar hoe ik het doe? Echt geen idee.

Waarschijnlijk kan je de zomer en wintertijd ook instellen waarvan ik die optie ook niet gevonden krijg.