Nog steeds in de honeymoon met deze DW5000R! Die grotere buttons zijn echt veel makkelijker in te drukken dan die van de meeste andere Squares…
Welkom Peter!
Met een
ben je zo te lezen al besmet met het virus .
Benieuwd naar de foto’s!
Vandaag de NA: GM-2100G-1A9ER binnen.
Ik wilde al langer een model met goudkleur erin en de combinatie met zwarte band vond ik een mooie.
Na een tip van @Sion deze zéér scherp kunnen aanschaffen.
Eerste indruk is goed, de kleur is in het echt ook mooi, mat en glans wisselen elkaar mooi af.
Enige waar ik nog aan moet wennen is dat, op de wijzers na, alles op de dial zwart is.
Ik had het denk ik mooier gevonden als de indexen ook goudkleurig waren geweest.
Beetje zoals bij m’n NA van vrijdag, de GBM-2100.
Verders kwam ik de GM-B2100AD-2A tegen. Die is ook mooi zeg!
Mooie, goed contrasterende, donkerblauwe dial!
Weet iemand ook of die metalen banden (casio s-1446dv) los verkrijgbaar zijn? Googelen op dat nummer levert niet veel op?)
Is dat deze?
Ja, warempel!
Ik kon ‘m niet vinden!
Als ie op een ‘gewone’ GBM-2100 moet heb ik denk ik ook de extra lange schroeven nodig?
Die past niet op een gewone GA / GBM / (B) / 2100. Daarvoor moet je óf het speciale bandje van de GM-2110D-7AER hebben óf een aftermarket (Aliexpress) bandje voor een normale 2100. De GM-B2100 (full metal) gebruikt lange schroeven waarmee zowel de bezel als de band vast zitten. Alle andere 2100 hebben voor de bezel kleine schroeven én voor de band quick release bars.
Oh oke.
Ik dacht misschien dat dan de, ook leverbare, lange schroeven helemaal doorheen zouden kunnen gaan?
Dat zijn de goede schroeven voor de Gm-b2100, maar die lijnen niet met de normale 2100 serie. Ondanks dat de Full metal versie hetzelfde lijkt is nagenoeg alles anders, dit is bij de squares ook zo (bijvoorbeeld GMWB5000 vs de 5600 serie).
Ik kan nog geen foto’s of links delen, maar vergelijk maar eens de achterkant van een normale 2100 met die van een GM-B2100, dan zie je het zie het verschil in bevestiging. Die lange schroeven met daaromheen dat buisje krijg je nooit op een normale 2100 gemonteerd.
Oke.
Dank voor de info en uitgebreide uitleg!
Mocht je jouw horloge willen voorzien van een metalen band, dan is een Chinese replica het makkelijkste, deze komen qua afwerking ook nog best in de buurt van het origineel (heb ze hier beide liggen).
Dank voor de tip, maar de G-Shock plannen zijn allemaal weer gewijzigd.
De GBM-2100 vind ik er met de rubber band echt helemaal áf uit zien. Zwarte dial en zwarte band. De mooi afgewerkte kast, echt een schot in de roos vind ik.
Hij draagt ook heel lekker, sinds donderdag continue om, op een paar uur na…
De ‘gouden’ staat alweer in het blauw en ben aan het broeien op de GM-B2100AD-2AER met blauwe dial (en stalen band).
Die kan niet nepper zijn.
Echt? Ik zie ze wel vaker zo goedkoop, allemaal niet werkend. Worden die dingen ook zo veel nagemaakt als die 2100 serie?
Ik mis het casio tasje, dus er was al een red flag weg
Full metal 2100 is echt een aanrader! Draagt heel fijn, iets grotere knoppen én een screwback dus voelt allemaal nog wat volwassener aan.
Heb er zelf twee, eentje in Rose goud
En een gemodde
Nice!
Draagt lekker ja? Beetje ‘Breitling gewicht’ achtig?
Is super nep!
Zie je ook aan de dikkere achterkant (staal zit veel hoger dan normaal)…
Tekst op de achterkant is ook een te “kleine cirkel”
Lettertype op de voorzijde klopt niet…