G-Shock only VI

Ja ik merk dat ik de 2100 toch wel een fijn model vind die in leuke kleurtjes te krijgen is. :grinning:

1 like

Hi!

Ik heb (nog) geen G-shock, maar als bezitter van slanke 16.8 CM polsjes was ik richting 5610 aan het piepen.

Zonder iemand te willen beledigen zijn de g-shocks in se niet echt mijn stijl, ik hou het liever wat ingetogener.
Dat gezegd kan niemand rond de robuustheid en onverwoestbaarheid van een G-shock, dus zit ik toch al een aantal dagen een aankoop te overwegen.

Ik denk daarbij dus aan de 5610, maar zou daar dan graag een stalen kast en bracelet-mod bij kopen.

Die dingen zie ik hier in het topic echter niet voorbij komen.
Is het not done om een goedkopere 5610 om te kleden tot iets wat dan lijkt op de dure B5000D? Zijn er andere redenen waarom niemand die mod lijkt uit te voeren? Passen die toch niet zo lekker? Zitten ze niet zo stevig vast? Zijn ze oncomfortabel?

Bedankt alvast voor jullie inzichten.

Edit: ik ben ook wat bezorgd dat ik hem te groot zou vinden. Zo verkocht ik al 3 Chinese Submariner hommages en de Citizen NY040 omdat ik ze toch te groot om de pols vond liggen.
Ik begrijp dat een stalen mod-kit de 5610 groter maakt dan die al is…mogelijk is dat dan van het goede teveel.
Als ik zoek op plaatjes van een gemodde G-shock lijkt het echter mee te vallen.

Is er een interessant en visueel aantrekkelijk alternatief? Genre canvasband zonder adapters?

1 like

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar je laat weten dat je het liever wat ingetogener houd, zou dan gewoon een basic zwarte 5610 kopen, die zijn ingetogen genoeg :+1:
Modkits zijn niet origineel, een goedkope set past vaak minder goed dan een wat duurdere.

En een stalen mod kit maakt het geheel idd een stukje groter en gelijk minder ingetogen.

Het modden van een G-shock is leuk maar voor mij dan wel met originele bandjes en bezels.

Waarom ga anders niet eerst bij een dealer passen scheelt je weer retourneren.

3 likes

Ik heb de moeite genomen het even na te meten omdat ik benieuwd was …
Als je niet op een 0,1mm ofzo kijkt zijn ze vrijwel het zelfde kwa maat.

5 likes

Je hebt ook baby-g en kleinere 6510

Na submariner clones lijkt me een ali setje op een G-Shock geen groot probleem meer

2 likes

Modden is leuk!!! ( en verslavend :star_struck: )

2 likes

Welke regio woon je? Misschien kun je bij iemand passen?

1 like

België, in de buurt van Antwerpen.
Maar ik zag dat er eentje in het blauw staat. Of ik probeer hem via Zalando, heb ik nog wat kortingscoupons en kan ik makkelijk retour sturen.

Ik denk er nog even over na…

Een Baby-g heb ik ook bekeken, maar mijn kleine ego heeft toch een tikkeltje problemen met de naam die dan nog redelijk aanwezig op het horloge staat.

@Jooost bedankt voor de close-up van je mod! Komt die van AliE of elders? Ziet er toch een stuk “volwassener” uit naar mijn gevoel.

Verandert de mod veel aan de lug to lug afstand?

2 likes

Nee, maat valt niet anders … titanium geeft natuurlijk niet mee en kunststof buigt wel iets wat natuurlijk verschil kan maken in pasvorm

1 like

G Squad

10 likes

14 likes

14 likes

Mijn pols is smaller als de jouwe en een 5600 past mij prima:

12 likes

Same

1 like

Goedemorgen :frog::+1:

12 likes

Even een klusje vandaag:

9 likes

Ik heb uiteindelijk die uit het blauw gekocht en gelijk de mod-kit en een paar canvasbanden besteld. :partying_face::partying_face:

6 likes

Van harte en welkom bij de G-Shock verslavings club :joy:

3 likes

Is dit nu undercover je horloge ’ pluggen ’ ? :rofl:

2 likes

Als bezitter van nog slankere 16,5cm polsjes kan ik je zeggen dat het prima meevalt :innocent:.

Het is en blijft wel een G-Shock natuurlijk :mechanical_arm:

17 likes