G-shock only

9 likes

Er schijnt een Titanium versie te komen. Lekker licht.

https://www.g-central.com/gmw-b5000-titanium-edition/

Gelukkig… die anderen zijn niet te dragen :hugs:

7 likes

Een GW(T?)-5000 met een titanium kast ipv een stalen kast onder een resin bezel, met het standaard 3159 uurwerk zou ook leuk zijn.

2 likes

Voegt het dan zo veel.toe? Volgens mij is dat resin ook aardig sterk/shock resistant.

Het zal allemaal niet veel uitmaken, alleen de coolfactor natuurlijk, dat er een square zou zijn naast de oude frogman met een titanium kast.
De bluetooth uitvoering met de stalen bezels doet me niet zo heel veel, vooral omdat ik de g-connect app (voor m’n GPW-2000) nogal zwaar en niet zo gebruiksvriendelijk als kan vind. Ook is de stabiliteit op een (versie te) oud android OS niet geweldig.

Info van Seiyajapan voor referentie voor de 3159 module serie:

GW-5000 (stalen kast, PU bezel, PU band) - 74 gram (cool! staat op de verlanglijst)
GW-S5600-1JF (resin kast, titanium achterplaat, PU bezel, CF band) - 47 gram (ook cool! staat ook nog op de verlanglijst)
GW-M5610-1JF (resin kast, stalen achterplaat, PU beze, PU band) - 52 gram. (in Nederland te koop zonder gedoe)

Van meer dan een meter afstand zijn de verschillen tussen deze 3 modellen naar mijn idee voor de “gewone” kijker nihil. Voor de drager uiteraard niet.

2 likes

Zo, draadje een beetje doorgeworsteld en toch alweer heel wat nuttige info opgediept over de diverse modellen en reeksen :+1:

1 like

7 likes

Genieten van m’n Red Square G in vakantiemodus… :wink:

4 likes

Fijn kleurtje :ok_hand:

1 like

Sowieso :grin:

Gym day, G-Shock day, maar dan wel de G-shock x Pigalle limited edition (900 stuks). Met heel veel geluk in Tokyo gevonden. Tevens ook m’n enige Gshock. Vooral de lijnen op de band zijn heel uniek.

6 likes

Als ze nou eerst eens de pushers fatsoenlijk bedienbaar maken… :confused:

1 like

Toen ik de GA-2100 zag was dat voor mij een must-have, net zoals de good old squares, etc etc :slight_smile:
En een beetje inlezend verwachtte ik dat de GA-2100 wel op een combi bracelet moest passen… jazeker wel!
ezgif-2-ff250d675443

13 likes

Tof ding! Lekkere combi ook met de bracelet.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de bracelets met “ruw” oppervlak en en de gladde? Is dat puur esthetisch of is er meer?


plaatjes van internet, geen originele G-shock bracelets

Dat is gelijk het antwoord. OEM Casio is geribbeld

1 like

En dit dan?

1 like

Nee, niet waar.
De geribbelde bracelets hebben metalen centerlinks en gaan al een aantal jaartjes mee.
De gladde exemplaren zijn recenter en volledig (muv clasp) van glasvezel versterkt kunststof, net als de meeste kasten.

2 likes

Maar die passen niet in een DW5600/GA2100. Ik dacht dat je/hij dat bedoelde.

1 like