G-shock only

Wat meer budgettair verantwoord dan een MR-G (wel mooi overigens, ze hadden 'm de MR-LEE moeten noemen) is de GA-2110SU-9AER:

En als verschrikkelijke luiwapper die ik ben zou ik graag nog wel eens de MB6 versie van die GA-2xxx serie willen zien, dat is nog veel leuker.

1 like

:rofl::joy::rofl:

$4000 :sunglasses:

perfecte beater :ok_hand:

4 likes

8 likes

ikwil’mikwil’mikwil’mikwil’mikwil’mikwil’mikwil’mikwil’mikwil’mikwil’mikwil’mikwil’m

:smile:

Beetje aan de prijs…

Tja, een G-Shock.

Ik heb er een beetje haat liefde verhouding mee en omdat dit forum ook bedoeld is voor dit soort bekentenissen hierbij mijn G-Shock verhaal.

Ondanks dat ik eigenlijk meer een automaten - dresswatch man ben vond ik stiekem die stoere daily beaters ook wel leuk, en omdat ik niet alleen in een pak op een kantoor zit moest het dan toch maar eens van komen. Het werd een INOX uit het blauwe deel van dit forum en dat is inderdaar één brok onverwoestbaar staal.

Maar, na verloop van tijd eigenlijk ook wel een beetje saaaaai.

En om de een of andere reden trokken de berichten over G-Shock altijd wel een beetje. Zoveel varianten, zoveel verschillende techniek, zelfs een beetje ‘cult’.
Dus na een poosje toch maar eens gaan zoeken. De digi-only vierkante uitvoeringen vielen af, analoog heeft toch nog altijd mijn voorkeur.
Maar de ana-digi versies begonnen steeds meer aan te spreken. En na enig zoekwerk vond ik bij onze oosterburen op het Uhrforum een een fraaie G-Steel GST-W110D met alles erop en eraan.

Ana-digi, solar, tijdsynchronisatie via radiosignaal, alarmen, wereldtijd, the works. Allemaal in een dikke kast met een mooie stalen band, kortom indrukwekkende techniek in een net zo indrukwekkende verpakking. Kopen - kopen - kopen dus.

Maar toe de G-Shock keurig via de post verscheen viel het toch een beetje tegen. Het horloge was een beetje te groot en te bonkig om mijn toch niet dunne (20+ cm) polsen. Een beetje te veel ‘in your face’. En daarbij kwam ook dat ik de leesbaarheid van de drie displays (donker met witte tekens) eigenlijk een beetje vond tegenvallen.
En een wijsheid die ik heel lang geleden leerde: koop nooit alleen maar van een plaatje, bleek nog volledig waar te zijn.

Dus na enig bedenken de W110 hier in het blauwe deel gezet en verkocht. Einde G-Shock zou je denken.

Maar… op de een of andere manier bleven die G-Shock’s toch trekken. Iedere keer als ik op het forum er weer een te koop zag staan, of andere enthousiaste verhalen las, moest ik toch weer even kijken.
Toen kwam ik er ook achter dat de W110 een neefje had, de W300 serie die iets bescheidener zijn uitgevoerd, geen 53 maar 49 mm. Zou dat dan …

En hoe gaat het dan, je surft wat op de verschillende fora en de baai, je ziet er een paar en leest ook nog dat de 300 serie niet meer in de collectie zit, de prijzen nog wel meevallen en dan gaat het snel. Hier een berichtje, daar een prijsvoorstel en je doet eens een bod en dan zijn er ineens TWEE naar je op weg.
Een mooie blauw-zwarte GST-W300G-1A2ER en een volledig stalen GST-W310D-1AER. En allebei in onberispelijke staat, als nieuw.

Passen, uitproberen en, oh wonder, die paar millimeter maken (voor mij tenminste) precies het verschil tussen te bonkig en precies goed.
Maar… die resin band van de W300. Te stug, te glad, zit niet zo lekker als de stalen band van de 310 dus wat is mogelijk.
Internet is je vriend. Bij Ali zijn er meerdere aanbieders, maar daar is het zakendoen op dit moment een beetje lastig en de levertijden lopen al snel op naar maanden.
En dan vindt je Jaysandkays, een klein clubje die de leukste dingen maken voor G-Shocks. En voor een redelijk bedrag een mooie zwarte stalen band kan leveren als je daar tenminste ook de adaptors voor bijkoopt. Jaja, een hobby mag wat kosten. En met die adaptors kan je je G-Shock ook op nato of leer of perlon of … zetten.
En met een in de US woonachtige vriend waarmee je extreme verzendkosten en lastige douane een beetje kunt omzeilen kan ook zo’n band binnen een week op de mat liggen.

En nu dus twee 300 modellen en dat is eigenlijk ook wel weer een beetje teveel van het goede. Ik had juist mijn vrouw beloofd de collectie maar eens wat uit te dunnen. Na wat wikken en wegen besloten, de blauw-zwarte W300G gaat naar ons blauwe verkoop deel, inclusief de nieuwe band en adaptors. Dus wie belangstelling heeft, kijken G-SHOCK G-STEEL GST-W300G-1A2ER

10 likes

Ik wil 'm!

5 likes

Zo snel deze beschikbaar is, staat hij bij de collectie…en bij opwinding om de arm om de hartslag in de gaten te houden.

2 likes

Enig idee waar (in Nederland)?

Nee, heb het artikel van Manners.
Het ding gaat zo’n 3,5K kosten btw…

Tof ding :ok_hand:t2:

13 likes

Ja dat had ik gezien, ik kan nergens vinden waar te koop…

Online en bij de betere G-shock dealers.

Lijkt me niet. Ik gok zo’n 400€

6 likes

5 likes