G-shock only

Zeer mooi gedaan! Positieve display in mijn ogen een serieuze verbetering.

1 like

Mooie klok, veel plezier ermee!

1 like

Wat zien jullie G-Shocks er allemaal smetteloos uit zeg.

Warken zal dat kreng.

3 likes

Die van mij zal niet 1, 2, 3 gemarteld gaan worden :cold_sweat:.

ik vind deze combo best gaaf, maar misschien nog beter op de gladde combi bracelet:

credits: E_Pev63 op reddit

8 likes

Ja is gaaf maar tussen case en bracelet blijft een milimeter ruimte.
https://www.horlogeforum.nl/t/g-shock-only/62407/2309?u=erikje

1 like

Goed om te weten, dank voor de waarschuwing! zonde wel. Je zou hopen dat aangezien ze quick change pins in de band hebben gebruikt je een assortiment aan opties gaat krijgen.

Zo de Gulfman even puur natuur opladen :grin:

3 likes

Jeej ik mag weer meedoen hier :grin:

5 likes

Gave kleur!

Ik was al een tijdje naar een G-Shock square aan het speuren, kwam dit model van de week tegen voor 64,-
Kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan.

Top deal :+1:

1 like

Inderdaad! Het voelt alleen een beetje meh om er een jays & kays adapter en bullbar op te knallen die zowat net zo duur zijn als het horloge zelf, om er vervolgens een NDC MN strap op te gooien die ook net zo duur is al het horloge zelf :joy:

Maar dan heb ik wel een Instagrammable bad-ass G-Shock. Het zou goedkoper kunnen met Aliexpress rommel maar dat is niet voor mij besteed.

Nieuwe kleren voor mijn GShock.

Ingegeven door een draadje elders op dit forum heb ik ooit de oorspronkelijke bezel en band van mijn GShock al eens vervangen door een nylon band: veel plezieriger dan het oorspronkelijke plastic.

Een ander draadje leidde naar een metalen bezel en dito band, die vandaag arriveerden.
Keurig in een doosje geleverd.

En ik was verrast door de inhoud: keurig in schuim en plastic lagen daar de nieuwe kleren plus een paar gereedschapjes en ook beschermstickers voor tijdens het prutsen.

Wat volgde was eerst een gevecht om de oude bezel-schroefjes los te krijgen.
Die gingen, mede door stof, tuinaarde en vuil best lastig los en toonden ook aan dat mijn schroevendraaiertjes beslist van AliBahBahkwaliteit zijn.
De nieuwe bezel erop zetten was een koud kunstje, ziehier het resultaat: een metamorfose!

De metalen band wordt geleverd met drie (kan je er een laten vallen) van die pushpins-met-een-dwarsstaafje. Die vertrouw ik eigenlijk niet zo.
De band is best wel zwaar, maakt er een heel erg andere GShock van, zowel qua looks als qua gewicht en draagcomfort.
Ben er ook nog niet uit hoè lelijk ik die band nou eigenlijk in het echt wel vind, met die rondjes langs de bandrand.
Dus voorlopig hou ik het nog even op die heerlijke lichte en soepele nylonband.
Zoals op de volgende twee foto’s blijft het voorlopig:

3 likes

gaaf setje zo. Moest jij extra aftikken aan de postbode? Ik heb hier ook even naar zitten kijken.

gaaf setje zo. Moest jij extra aftikken aan de postbode? Ik heb hier ook even naar zitten kijken.

Nee hoor, ging zo door de brievenbus.
Met een retouradres ergens in Schiedam (??).

1 like

Mij zijn ze net iets te ‘shiny’, daar heb ik andere horloges voor.
Ik zag op Youtube iemand die de bezel en band gezandstraald had, dat zag er ook wel goed uit.
De verweerde versies vind ik er ook wel top uitzien, maar die sets zijn even veel als wat ik voor een basic g-shock square betaal. :thinking:

Verder zie ik wel veel goede reviews over MFG.

1 like

Great minds think alike! :joy: Kreeg van m’n collega @jcam een appje dat 'ie een nieuwe Dw5600 binnen had gekregen, precies op het moment dat ik exact dezelfde bestelde… Dus vandaag op het werk zijn we horloge buddies. Haha!

5 likes

Erg gaaf, en minder spiegel met krasjes!

Kan ook gewoon 2 banden bestellen en er dan 1-tje laten stralen… hmmm! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik ben nieuw met de G-Shock en ik wil er wel eentje proberen. Dus, vroeg ik mij af waar je het beste zo’n eentje kunt kopen tegenwoordig?

Zelf heb ik mijn laatste hier gekocht, vaak hele scherpe aanbiedingen.

https://www.watches2u.com/watches/casio/range/g-shock.html

1 like

Een paar dagen geleden kwam ik deze site op het forum tegen: https://www.greatwatches.co.uk/products/casio-dw-5600e-1v-g-shock-multi-function-alarms-countdown-timer-200m-wr?_pos=3&_sid=686943deb&_ss=r

1 like