G-shock only

En de mijn nog maar een keer…was de jouwe :wink:

4 likes

Voor de regenachtige zomerdag, Straps en bezel voor een GA-100
https://www.horlogeforum.nl/t/het-grote-gratis-topic/150488/653?u=erikje

2 likes

1000 posts in dit topic :smiley:

6 likes

Hmmm, waar zouden die andere 5 dan gebleven zijn? :thinking:

34

1 like

Geen idee, ik keek hier naar:

In het verleden heb ik ook diverse G-Shock horloge’s gehad.
Deze kan ik me dan ook nog zeer zeker herinneren

Ooit als tip / advies gekregen van de lokale juwelier. Goh is het niet een idee als jij eens een wat stevigere aan doet tijdens … Als ik terug denk moet ik gewoon nog naar de middelbare school zijn gegaan en wat bij baantjes gehad hebben.

Wat baal ik nu als ik deze collectie zo voorbij zie komen dat ik echt geen enkel idee heb waar ik ze toen allemaal gelaten had.

En inderdaad de juwelier had gelijk
Ze gingen echt hele stukken langer mee.

Ik ben weer lid van de ‘Square’ club. :slight_smile:

20 likes


Laat het strandweer maar weer komen :sunglasses:

10 likes

Lekker fris kleurtje :muscle:

Mijn collectie!

Mochten er nog mensen op het forum zijn met G-Shock blikken waar ze vanaf willen dan hoor ik het graag.

10 likes

Ik was in de veronderstelling dat die stalen 5000 nergens meer te krijgen was, maar bij de Siebel in Rotterdam ligt 'ie gewoon in de vitrine.
Twijfel, twijfel…

2 likes

Zag er gister ook nog een bij de Bijenkorf Den Haag. Inclusief scheef datumvenster, dat wel.

gr, HJR

4 likes

gr, HJR

7 likes

Dan zit de hele module scheef.
Is zelf makkelijk op te lossen door het deksel iets minder strak te draaien of door de gehele module ter compensatie iets de ‘andere kant’ op te draaien terwijl de achterkant open is.

Het zal ‘normale mensen’ ook niet eens opvallen maar voor mij is dit een ‘once you’ve seen it’ gevalletje. Zelf oplossen, prima, maar ik verwacht van Casio toch een betere qc.

Vraagje over dat fixxen: als je die module draait, komen de cijfers dan weer niet scheef te staan ten opzichte van de kast? Want dat lijkt verder wel in orde op de foto’s. Als het echt gemakkelijk is op te lossen ga ik wellicht ff langs de Bijenkorf :wink:

gr, HJR

En bedankt, nu zie ik dat die van mij ook scheef staat… :expressionless:

5 likes

lol kijk even snel naar mijne en GRRRRRRR

1 like

Sorry boys. Maar zo te horen is het op te lossen.

gr, HJR

1 like

Agreed: dat heb ik dus ook.

Het datum venstertje lijkt het enige scheve (als enige een referentielijntje), maar dat is niet zo.
De gehele module zit gewoon iets scheef. Bij mij zat het achterdeksel ook overdreven strak.
Met een transparante geodriehoek oid is het m.n. in de stopwatch-modus (allemaal nullen) beter te zien.

Kansloos voor een horloge van €500?
Ja, nogal.
Ach, bij mijn Pelagos zat de tubus van de stift scheef in de kast gedraaid. S&C Den Haag gaf geen moer: ‘valt toch niet op’. Kunstgebit ook niet denk ik dan.

2 likes

Bijna geneigd even langs te gaan, zou ie er nog liggen?

1 like