G-shock only

Hier gaat mijn nerdheid prima op :sunglasses:

10 likes

Awesome…

Helaas alleen in Japan, via inschrijven en loting op Japans adres.
Leek mij een mooi sieraad voor in de woonkamer :laughing:

2 likes

Hij is binnen! Wat een apparaat! Ik laat hem nog wel in de stickers, want moet eerst een ander horloge binnen 14 dagen verkopen. Ik overweeg toch de Frogman weer vaarwel te zeggen, omdat ik de Rangeman toch meer mijn ‘ding’ vind, en Mn GMW ook nog niet kwijt raak.

2 likes

Bij mij helaas niet. DHL kwam weer op de meest onmogelijke tijd haha. Komt morgen tussen 18u en 21u, dan ben ik zeker weten thuis. Nog even geduld.

Ben benieuwd naar de jouwe! Heb je de groene of de zwarte uitvoering?

Heb de zwarte gekregen! Die wou ik ook eigenlijk

1 like

7 likes

Nice ! !
Kwam die in een blik ?

Zou die Frogman gewoon nog houden als je ziet wat de prijzen nu al doen. Voor de aankoopprijs gaat die altijd weer weg aangezien een losse versie al duurder is.

Nee, blik zit standaard bij de frogman, maar gebruik ik zodat ik 2 horloges in het koffertje kwijt kan

1 like

Ah, ok.
Dus mooi in een Master of G doos gekomen :blush:

Toch mooier hoor, zo’n luxe doos

5 likes

Ja, klopt. Hij kan inmiddels uit de stickers, want Mn GMW wordt overgenomen door een gewaardeerd lid van het forum. Dus ben heel happy met Mn setje

3 likes

Top !

Wat een beest is dat horloge zeg!

1 like


Hij is binnen :smiley:

12 likes

Ja he :slight_smile:

Nice ! Congrats !

Doe maar zo! Ik heb hem vanavond pas in handen, dramatisch dat wachten haha.

2 likes

Hallo allemaal,
Ik lees sinds enkele weken mee op dit forum. Ben zelf in het bezit van een gw9400 rangeman. Ik heb dit horloge sinds begin vorig jaar en het wordt dagelijks gedragen. Enige tijd terug heb ik het apparaat op een nato band gezet met adapters van Vario.

Nu ben ik om me heen aan het kijken voor een nieuw klokje. Voor mij zijn multiband 6 en tough solar een vereiste. Ik vind de GAW-100B-1A een erg mooi horloge.

Vooral omdat dit horloge goed verlicht is en niet zo lullig als de meeste analoge g shocks. Er zijn echter weinig reviews te vinden. Heeft iemand van jullie ervaringen met dit horloge?

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een klein/dun horloge. Ik draag voor mijn werk af en toe een jas die wat nouw sluit om de polsen en dan zit een unit als de gw9400 in de weg. Ik vind de 5610 qua opties een mooi horloge echter die afzichtelijke rode streep op de kast weerhoudt me ervan. De zwarte versie die te krijgen valt is mij te glimmend. Ik wacht dus nog even af tot er weer een mooie mat zwarte versie in nl te krijgen is.

Enne, wat een mooie klok die nieuwe rangeman!

Groetjes Bezem

2 likes

Zelfde module als in een G-Steel, zelfde verlichting, dus helemaal top met minder gewicht.

Welkom!

Ik heb zelf de al langer bestaande AWG-M100B-1AER, die heeft dezelfde looks en module maar in een “beschaafder” formaat. Afleesbaarheid van de wijzers is goed, ook bij slecht licht. In het donker is de verlichting prima en functioneel, maar niet zo fel dat je er een gevallen contactlens mee kunt zoeken. De subdials zijn NIET verlicht (maar toch al slecht afleesbaar want negatief en klein).

Een (overbelichte) vergelijking van formaat:

Die Rangeman heeft een zwaar leven gehad zeg. Gewoon houden als beater!

Die rangeman heeft het nog elke dag zwaar. Zoals gezegd, ik draag dit horloge elke dag. Tijdens mijn werk, vrije tijd, sporten enz. En dat is nog wel eens rauwdouwen. Hij gaat alleen af als ik slaap. En dat is ook het mooie aan een G shock. Ze kunnen het allemaal hebben, zonder er aan onderdoor te gaan. Er valt eens een keer een stuk rubber af of er komt een kras of deuk in maar hij blijft het doen.

De rangeman is wat mij betreft echt een ideaal horloge. De functies barometer, kompas en zonsop- en ondergang gebruik ik redelijk vaak. In mijn vrije tijd vis ik graag en als je zo alleen in the middle of nowhere staat kunnen die functies nog wel eens handig zijn.

De reden dat ik nu naar de GAW-100B aan het kijken ben is dat ik ook wel eens een andere look wil, maar toch verliefd blijf op die mooie G Shocks. Het analoge vind ik wel wat hebben.

Ik vind de AWG-M100B het toch net niet. Is me net te klein en ik vind de lichte letters op de bezel niet mooi. Hij lijkt wat dat betreft een beetje op de g-7710, en die heb ik al. Is inmiddels overigens al 11 jaar oud!


Deze is niet helemaal waterdicht meer. Een keer een batterij laten verwisselen door een juwelier die het niet zo nauw nam met de pakking. Dit horloge gebruik ik nu onder de strakke jas, alleen het vervelende is dat hij wat condens vormt.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!