G-shock only

Voor zover ik weet, moet je het horloge helemaal resetten.
Heb je dit gedaan ?


Je wist hiermee in feite het Bluetooth adres van je phone uit het geheugen van het horloge. Anders blijft hij proberen om automatisch te koppelen en zal dus alsnog ‘RCVD’ verdwijnen uit het scherm.

2 likes

Thanks man. Zo had ik het nog niet geprobeerd.
Heb hem nu helemaal gereset en opnieuw gesynchroniseerd met dit als resultaat:

Ben weer helemaal blij :laughing:

1 like

Super !! :smiley:
Als je goede receptie hebt bij je thuis, synced hij mooi elke nacht en blijft ‘RCVD’ altijd aan staan op je display.

Dus ook geen Bluetooth meer voor jouw ? :blush:

Toch blijf ik het een vreemd iets vinden. En heeft Casio het niet echt handig gemaakt.

Ben ook wel benieuwd of er hier mensen zijn, bij wie het allemaal wel goed werkt.

1 like

Denk het niet. Gebruik sowieso eigenlijk helemaal niets van wat er op zit. Behalve het lampje :innocent:

1 like

Ik gebruik af en toe de bluetooth om te kijken naar de batterijstatus van het horloge.
Verder synced hij elke nacht keurig met MB6. Soms staat received wel in beeld en soms niet. Heb me er eigenlijk nooit mee bezig gehouden…
Zou het energie gebruik heel veel meer zijn als ie elke keer probeert te syncen? Anders zet ik hem ook terug naar fabrieksinstellingen.

1 like

Geen idee. Hebben alle g shocks eigenlijk solar? Nee toch? Als je dat hebt zou ik me er niet zo druk om maken.

1 like

Ja heeft zeker solar, maar ligt toch vaak in de kist, heb het idee dat ie minder zuinig is dan de GW-5000 zonder bluetooth.
Alle beetjes helpen, maar is toch eigenlijk gemierenneuk denk ik :joy::joy::joy:

2 likes

Nee, in principe maakt het weinig uit. Zal altijd wel op tijd lopen. Al helemaal wanneer er af en toe een sync lukt.
Dat RCVD in het scherm is meer een soort van ‘OCD’ - dingetje :sweat_smile::grimacing:

Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is Bluetooth nog steeds een beste energie zuiger.
Heb het op de phone standaard uit.

2 likes


Sinds kort ook lid van de club. Zijn er eigenlijk mods mogelijk voor dit model?

4 likes

Kwam deze vintage versie tegen, nu te reserveren. Bijna 1000 euro pffff
https://plazajuwelier.nl/casio-g-shock-gmw-b5000v-1er

Wat je kan doen is voor de helft van de prijs deze halen: https://plazajuwelier.nl/casio-g-shock-gmw-b5000gd-1
De optie dan is de bezel en band losmaken en bij de plaatselijke metaalbewerker kijken of je de coating op de randen stuk krijgt met een paar uur trommelen.
Uiteraard is het wel zo dat je waarschijnlijk nooit de afwerking van Casio zelf gaat halen.

1 like

Als hij echt limited is en je hebt het geld dan zou ik hem halen. Wordt een echt collectorsitem waarschijnlijk.

1 like

Bij Casio vinden ze 1.000.000 exemplaren zelfs limited, dus ik zou niet te veel waarde hechten aan die benaming.

2 likes

Toch zie je de gouden met het postieve display ook al over de kop gaan :).

1 like

En uiteraard nog in de vensterbank met de laatste restjes zonlicht.

Ook wel “de laadpaal”.

7 likes

Hoe mooi ik hem ook vind ga hem niet kopen. Moet doorsparen voor een hoger doel.
En een limited zou ik niet snel dragen, om dat je weet dat ie nog wel is wat waard zou kunnen worden. Dan blijft ie dus in de kist.

Mooi, maar niet bijna-1000-euro-mooi…

1 like

Kan je de band gelijk weggooien denk ik.
Gelijk maximale rek :joy:

Top! Welkom bij de club!
Je kunt er geloof ik een compleet andere rubber behuizing en band op slingeren of de display weer “normaal” maken ipv negatief. Maar je hebt hem waarschijnlijk juist daarom gekocht dus dat wil je niet. Ik heb er een bullbar opgezet maar of het echt een aanwinst is weet ik nog niet. Verder nog mensen met een idee?

2 likes

Zeg gisteren via alie een metalen case, ziet er wel tof uit. Ga nog even zoeken of ik de grotere pushers kan vinden van zn grote broer.