G-shock only

Vind het echt een heel groot gemis (en een foute move van Casio) dat er geen batterij indicator op de display staat.
Ik heb beide de B5000 en de B5600 niet gekoppeld aan de telefoon. En dat blijft ook zo :slight_smile:

1 like

De mudmaster van baselworld past bij t koningsdag thema


4 likes

Zondag met de GW-5000 :slightly_smiling_face:

6 likes

Erg blij met de mooie kleuren!

4 likes

5 likes

Hier ook de GW-5000


9 likes

Ik wil mijn GMW toch ietsje anders, maar ik twijfel tussen deze 2 plaatjes


1 like

:sunglasses:

3 likes

Haha ziet er niet uit. Die zwarte op dat mini polsje. Kleur is wel erg vet though!

1 like

Haha, g-shocks zijn niet voor mensen met dunne armpjes. Ik hoor inmiddels niets meer van tiktox, dus ik wacht nog even deze week af voor de zwarte/grijze parts, en anders ga ik op zoek naar een andere leverancier.

1 like

Ze hebben leuk spul. Maar wat is dat toch een frut site zeg wbt communicatie.

1 like

Hoe zit het nou precies met die Multiband 6 atomic shizzle?
Ik heb het horloge bij aanschaf met de app verbonden en de tijd ingesteld.
Af en toe verschijnt er RCVD in het scherm, wat volgens mij betekent dat ie de tijd heeft gesynchroniseerd.
@Myrrhman zei dat als je met de app verbonden blijft er problemen kunnen zijn met het goed functioneren van Multiband 6 en dat RCVD continue aan moet blijven staan.
Gisteren heb ik het horloge losgekoppeld van de app en de tijd handmatig geprobeerd te synchroniseren. Dit resulteerde in ERR.
Vanochtend heb ik het horloge uit de doos gepakt en stond er RCVD op het scherm maar even later was het weer weg.
Maar werkt ie nu gewoon goed of heb ik iets niet goed ingesteld?

1 like

Zal bij mij wel komen omdat ik nog geld krijg. Ik wacht nog tot het einde van de week, daarna regel ik het via PayPal. (Bestel ik natuurlijk wel nog snel een metalen band😜)

1 like

Voor de liefhebbers
 zelfs bij een horlogezaak meer dan de listprijs. Maar wel een splinternieuwe op voorraad.

https://www.watchmeonline.nl/product/g-shock-special-gwf-d1000b-1ltd-frogman-horloge/

Dit is wat ik weet:

Het horloge heeft 2 manieren om de tijd exact goed te zetten.
Multiband 6 en Bluetooth.

Elke nacht om 02.00 zoekt het horloge het signaal van een toren die in Duitland staat om de tijd exact goed te zetten.
(Dit gaat bij mij elke nacht goed bij al mijn MB6 horloges)

Als je daarnaast Bluetooth gebruikt, zal het horloge elke 6 uur (00.30, 06.30, 12.30, 18.30) zichzelf gelijkzetten met de Casio app op je telefoon.

Ik heb destijds met mijn GWM-B5000 getest.
Elke keer wanneer ik met MB6 ge-synced had kreeg ik ‘RCVD’ in het scherm. Daarna wachtte ik tot iets over de een van de Bluetooth sync tijden. En keek weer op het scherm en kwam erachter dat steevast ‘RCVD’ weer verdwenen was.
Ik heb dit een aantal dagen getest. (In principe het horloge gewoon z’n gang laten gaan).

Via de handleiding concludeer ik daaruit dat de automatische Bluetooth- sync niet goed werd uitgevoerd.

Handmatig met Bluetooth syncen lukte wel elke keer.

Wat er hier precies aan de hand weet ik niet.

Ik weet wel dat sinds ik het horloge heb gereset (in principe de Bluetooth functie uitzetten) ik geen problemen meer heb.
Het horloge synced elke nacht en ‘RCVD’ staat ALTIJD in het scherm.

:slightly_smiling_face:

1 like

Het wordt de bovenste! Onderdelen zijn besteld :scream::scream::scream:

Wie weet het wel?
Waarom staat er bij @Myrrhman altijd SYNC en gaat het bij mij weer weg?

Blijkbaar omdat het via bluetooth niet werkt?

Nou, dat is omdat ik nu alleen nog MB6 gebruik. Ik heb met de reset in feite Bluetooth uitgezet. Omdat hij nu nog nooit aan mijn telefoon is gekoppeld, gebruikt het horloge geen Bluetooth elke 6 uur.

De vraag is dus eigenlijk. Waarom werkt het automatische syncen met Bluetooth niet bij mij en bij jouw (en bij een aantal anderen die ik erover heb gehoord op Watchuseek) ?

(En ja, ik had destijds de app uit voor batterij-optimalisatie in de Android settings)

Maar hij is niet meer aangesloten. Heb hem helemaal losgekoppeld van m’n telefoon.

1 like