om eens te proberen mijn rangeman op nato gezet zonder adapters. Vrij simpel en snel. Wat vinden jullie ?
Alhoewel ik de kleur wel vind matchen, vind ik het niet een heel geslaagde combinatieā¦
Ja gaat prima ⦠ik heb meer de voorkeur voor de blauw/grijze Bond Nato op deze Casioās ik zet ze ook wel op klittenband
waardoor je nog bredere banden erop kunt zetten dan normaal.
grt. Gerard
Klopt. Het horloge is te groot en te dik voor een dergelijke te fijne band. Had het bandje nog ongebruikt liggen en de kleuren combineren imho perfect dus daarom dit even als proefje. Moet zeggen dat het eigenlijk wel een pak comfortabeler zit dan de stugge standaard band. Wat ik tegelijk het grote negatieve aan g-skocks vindt. Hoe pak ge dat dan aan met bund of klittenband ?
Klittenband werkt vrij simpel Vin, eerst de springbars uit je Casio
vervolgens leg je het nylonflapje tussen de lugs en je drukt de springbars terug in de lugs, wanneer je bijvoorbeeld lugbreedte 18mm hebt kun je er meestal nog wel 20mm klittenband tussen krijgen ( merk je niks van ) dat nylon is meegevend.
Het resultaat is dan dat je een 18mm lug horloge op 24mm klittenband kunt plaatsen, met een dikkere look dan Nato
de velcroband blijft vanwege die extra dikte ook mooier rond staan
( met Nato heb je vaak dat deze zich op een hoekige pols wat meer
ingraaft en dat ziet er wat gek uit )
Bundstrap heb ik ook wel eens geprobeerd op zoān Casio Collection met Barometer / Kompas etc, en dat past wel maar vind ik nu niet echt een mooie combinatie.
Ik vind de strepen niet zo matchen. Mijn smaak is meer een geheel zwarte zulu.
Mazzel is dat je lugbreedte best flink is. Bij sommige andere modellen zou t sneller iel staan. Persoonlijk zou ik m met adapters en n nog bredere band mooier vinden.
dat āieleā voorkom je dus bij het gebruik van een Velcrobandje.
die zijn 2 laags waarvan de 2e laag breder dan de lugs.
Toch heb ik ook wel eens bij wat grotere sporthorloges
dat het op een wat smallere Nato beter staat,
net ff 2 mm verschil maar toch compleet anders.
Beetje Bund idee, maar dan minder extreem. Dat helpt inderdaad tegen āieleā.
voorbeeldje:
Ik had die rechtse Timex laatst op een bredere Velcro /rubber/ leer/ sailcloth gezet
maar dat zag en voelde echt niet goed, toen maar weer op
heavyduty Nato en dat blijft toch de beste keuze vinnik.
Ik vind het best een geslaagde combinatie.
Geen G.Shock maar ook bij de ākleintjesā kun je met Velcro en klittenband in de weer gaan, ik heb er zelfs 1 op leer staan ( maar dan zit je toch weer met die ielige 18mm lugs )
dat bruin/beige is dus 18mm en dat zwarte komt er extra bij
blauw en geel vind ik bij zoān Casio ook wel kunnen.
PB gestuurd met web-adres
Is dat zoān geheim? Ik zou het ook wel willen wetenā¦
Dit forum wordt gesponsord door een bandenshop
en dan ben ik altijd een beetje voorzichtiger met het plaatsen van links naar een concurrent.
( hoewel onze huis-sponsor geen klitten/velcro bandjes verkoopt dacht ik )
grt. Gerard
Ah, op die manier kan ik er wel inkomen.
Bedankt voor je pb.
Zowel het horloge als het bandje zijn momenteel niet meer bij mij. Heb toch een beetje spijt van de Chi. Is imho. een van de beste g-shocks.
Combinatie is er ook niet lang aan gebleven. Horloge hing precies met een dun koordje rond je pols.