G-shock resetten

Beste forumleden,

Hierbij 2 foto’s van de binnenkant van een G-shock module nummer 2759.
Ik kan nergens vinden hoe ik die moet resetten na een batterijwissel.
Ik begrijp dat de (ac) contact moet maken met de massa (-). Deze tekens staan gegraveerd binnen in het horloge maar waar de bewuste plekken nu precies zijn is mij onduidelijk.

Wellicht is er onder onze forumleden een G-shock expert aanwezig die mj hier doorheen kan leiden ?

Bij voorbaat dank.

Marco

Explore Marco Marco Explore Marco Marco

Carpe tempus Schreef:

https://www.youtube.com/watch?v=ogCz2vjUKVg&featur
e=youtube_gdata_player

idd, bij ac moet je wezen. in t filmpje ongeveer bij 5:05.

Beste Carpe tempus en marnix.moed,

Het filmpje van Sjors heb ik ook reeds gezien.

Maar dat is van een ander type binnenwerk. Sjors heeft 1 batterij, het mijne heeft 2 batterijen.

Er zit zelfs een sticker in wat je moet doen om te resetten maar het is niet duidelijk voor mij waar het (ac) en het (-) zit die ik met elkaar moet verbinden om te resetten. Zelfs in de gebruiksaanwijzing wordt daar niet op ingegaan. Dat is blijkbaar een goed bewaard geheim.

Misschien is Sjors lid van ons forum en is hij verzamelaar van G-shock.

In ieder geval bedankt voor de reactie maar ik zal verder moeten zoeken.

Met vriendelijke groet,

Marco

Naast AC zie je, als het goed is, een koperkleurig lipje. Deze raak je aan met bijvoorbeeld een kleine schroevendraaier of paperclip terwijl je ook de (-) aanraakt, de - is dat hele metalen plaatje dus je kunt gewoon je schroevendraaiertje langs dat plaatje laten glijden tot je het koperen lipje raakt. 2 seconden en het horloge is gereset.

(Okee, ik type weer te langzaam :slight_smile: )

Rechts van “ac” zie je de groene printplaat en twee koperkleurige vlakjes. die bovenste is van een knop, de onderste bij het witte plastic, zeg maar ter hoogte van de onderkant van de C van “AC” zal het ac contact zijn. Ik kan het niet helemaal goed zien, maar de “-” zal gewoon die metalen plaat zijn waar dat min teken op gegraveerd is.

MartijnV Schreef:

(Okee, ik type weer te langzaam :slight_smile: )

Rechts van “ac” zie je de groene printplaat en
twee koperkleurige vlakjes. die bovenste is van
een knop, de onderste bij het witte plastic, zeg
maar ter hoogte van de onderkant van de C van "AC"
zal het ac contact zijn. Ik kan het niet helemaal
goed zien, maar de “-” zal gewoon die metalen
plaat zijn waar dat min teken op gegraveerd is.

Volgens mij zijn het idd die 2 bij dit model. Ik gebruik meestal een metalen pincet, maar met een gevouwen paperclip moet 't ook lukken.

Suc6!