G-Shock spec's vergelijken

Weet iemand een betrouwbare site om verschillende G-Shock modellen goed te kunnen vergelijken?
De meeste verkopers zijn verre van volledig en ook met een aantal officiele Casio websites kom ik niet veel verder. Soms kan ik bepaalde modellen daar niet eens terug vinden! (wellicht verschillende model-ranges voor verschillende landen?)
Het gaat me specifiek om een vergelijking tussen bepaalde modellen van de GW 3000, GW 3500 en GW 4000 series.

Kish.nl :wink:

Casio site is vrij volledig dacht ik? Je kunt ook hier je vraag stellen, er zullen leden zijn die ze gehad hebben.

gr, HJR

Op Kish.nl staat 1 type uit de GW 4000 serie, verder volgens mij geen, ook niet uit de 3000 en 3500 serie

Op Casio-europe.com staat geen 3500 serie en bv maar 1 type uit de GW 4000 serie wat weer anders is als die bij Kish. Op een andere site lees ik weer over kompas en/of thermo functie bij deze serie waar ik hier niets over terug lees.

Kortom, ik ben op zoek naar een totaaloverzicht maar vrees dat dit veel gevraagd is.

Een totaaloverzicht is inderdaad erg lastig; waarschijnlijk ga je dat niet vinden. Maar met Google zijn de diverse handleidingen eenvoudig te verzamelen.

Het blijft idd onoverzichtelijk al die modellen en nummers… Hier een linkje met veel aviaton G-shocks:

Nee, de 3000, 3500 en GW4000 (alle variaties) hebben geen compass of thermometer.

De GA1000-1A is een goede betaalbare optie met thermo en compass, maar dat is dan wel weer quartz en geen solar. Wil je meerdere opties gecombineerd dan kom je bij de duurdere aviators uit zoals de GWA1100.

Ik heb de GW-3000 en GW-4000 gehad, waarbij de 4000 mijn voorkeur had. De 3500 is misschien praktischer door de ana-digi maar vind ik zelf weer veel minder mooi :wink: Ik ga ff CL finale afkijken!

gr, HJR

Bedankt voor de tips, heren!

En mijn keuze zal (waarschijnlijk) ook gaan tussen de 3000 of 4000 serie.

(als ik het nog aandurf, na het nodige commentaar van 1 van de dames hier in huis, die de website met ’ die kleine jongens-horloges’ zag openstaan…) :grimacing:

Waar de man woon, draag hij de kroon!

De GW4000 is een erg prettige klok en ook niet heel lomp/dik. Enige minpunt is de stopwatch deze is max 24 minuten. Maargoed een stopwatch is alleen in digitaal echt functioneel mijns inziens.
De GMT functie is wel perfekt, en de prettige band, en het design, en de handige multiband functie, en en en… :smiley:

Ik zoek vandaag eens een moment om dat thuis uit te leggen… :sweat_smile:

On topic,

zit er behalve kleur nog verschil tussen de GW 4000 1A3ER (zwart/groene indices), de GW 4000 1A2ER (zwart/blauwe indices), de GW 4000D-1AER(zwart/witte indices en de 4000R- 4AER (zwart/oranje band) en wellicht nog meer varianten?

1 verschil. De 4000D heeft een metalen band (geen ervaring mee). Zie foto hieronder. Alle andere hebben een resin (soort rubber/kunstof) band. Er is ook een GW-4000A. Deze heeft hele kleine witte indexen en een resin band.
Wat betreft functies zijn er geen verschillen in de GW4000 series.

1 like

De resin band van de 4000 vond ik veel lekkerder dan die van de 3000. (Zachter, iets meer rubberachtig)

Om het nog wat verwarrender te maken allemaal: Er is ook nog de G-1400-1a! Deze is wat betreft looks indentiek aan de GW-4000 en is er ook dezelfde kleuren maar is toch goedkoper…Heeft namelijk geen Mulitband6 en ‘tough movt’, maar wel solar.

‘Tough movt’ houdt in dat het horloge zichzelf controleert op het correct vallen vd wijzers op de indices doormiddel van een sensor bij de tandwielen.

Succes met de keuze. Al typend begin ik spijt te krijgen dat ik men gifgroene 4000 weggedaan heb!

gr, HJR

1 like