Bij de zoektocht naar de ideale beater twijfel ik misschien nog wel meer als in het duurdere segment, de keuze is dan ook reuze. Met de verkoop van mijn geliefde GW-M5610-1ER richt ik mij nu op de volgende stap.
De reden van de verkoop is dat ik graag een G-Shock square wil met de bluetooth module.
Daarnaast was ik geen groot fan van het display en het kleurgebruik.
Na wat zoeken ben ik eigenlijk tot drie modellen gekomen die voor mij qua looks en functies aantrekkelijk zijn (en financieel gezien ook vrij interessant). De vraag dus, wat zou jullie square beater zijn van de onderstaande?
Allen hebben dezelfde module (Bluetooth, Multiband-6, Solar etc.), functies zijn dus gelijk.
De Metallic Blue GW-B5600-2ER, de goedkoopste van de drie (aanrader, slechts €83 bij amazon). Negatief display vind ik erg tof maar ben er nog niet over uit wat ik van de blauw metallic rand moet vinden. Een beetje kleur is gaaf maar ik ben bang dat het wat kinderlijk overkomt, de prijs is zeer aantrekkelijk aangezien het haast de helft is tegenover de andere twee wat in dat geval toch serieus mee gaat spelen.
De Adrenaline Red GW-B5600AR-1ER, kan ik kort maar krachtig over zijn: het display vind ik echt gaaf. Leesbaarheid doet er ĂĽberhaupt niet toe bij mijn keuze (negatief display is daar ook niet echt geschikt voor). De enige square met een rood display maar of die daarin uniek blijft lijkt mij sterk. Valt naar mijn mening toch minder erg op als de metallic blauwe ring van het vorige model maar betaal ik daar zoveel extra voor (het blijft een beater, die ook zo gebruikt gaat worden).
Tot slot de Heritage Red GW-B5600HR-1ER, de somberste van de drie maar wel met een klein beetje kleur om niet te saai te worden. Groot voordeel van dit model is de resin band, hetgeen elke youtube video en review kenmerkt als grote upgrade tegenover de standaard band. Ik heb deze echter nog nooit zelf gepast. Verder nog wat kleine rode accenten op de achterzijde caseback en band, daarnaast is dit model de duurste van de drie.
Ik vind een negatief display er echt tof uit zien. Helaas vond ik het niet praktisch in gebruik. Een G-Shock/of dergelijke modellen gebruik ik tijdens de stoere/ikheboveralschijtaan activiteiten, zoals bijvoorbeeld het werpen van bijlen (al doe ik dat nooit). Dan zou ik het toch een gemis vinden om niet direct de tijd tijd af te kunnen lezen.
Lang verhaal kort:
Fashionwise … negatief is tof!
Is toch iets wat ik zelf moet ervaren ben ik bang, het positieve display was juist iets waar ik niet erg blij van werd. Toch een beetje hetzelfde gevoel als de goedkope retro Casio’s die je overal ziet. Ik wou juist dat moderne toolwatch gevoel, vandaar ook het negatief display (of de rode variant, waar ik nog niet zeker van ben of die nou zoveel beter is qua leesbaarheid).
Dus die keuze is, gelukkig, al gemaakt . Vallen al een hoop modellen mee af. Maar ik begrijp dat zoiets bij een ander meer kan meespelen. Had trouwens wel ergens gelezen dat het negatief display van de bluetooth modellen er wel wat beter op is geworden.
Overigens leuk dat bluetooth, maar het is onzinnig dat je alleen via de app kan zien hoeveel sap het horloge nog heeft. Met de full metal al meerdere malen tegen irritant knipperende low aangelopen.
Nee, dan is een eenvoudige m5610 praktischer. De gw-5000 is stapje hoger… twijfel daar al jaren over.
Als die m5610 nou eens kapot ging…
De Bluetooth functie heeft voor mij geen meerwaarde. Heb de app van m’n telefoon gehaald en gebruik het niet meer.
De afleesbaarheid van het negatieve display is voor mij geen belemmering. Ik heb er geen moeite mee, ook niet bij schemer of veel zonlicht.
De resinband draagt wel echt heerlijk. Alleen daarom al zou ik daar voor kiezen alhoewel ik die blauwe wel tof vind.
Zelf heb ik hem helemaal in het zwart maar een kleurtje zou wel leuk zijn.
Heritage red. De ressin band is fantastische. Ik had hem helaas maar een maand en toen werd ie gestolen.
Leuk maar de negatieve beeld maak hem moeilijk leesbaar
Ik heb ook niet het idee dat ik de bluetooth functies veel ga gebruiken maar het is leuk dat het mogelijk is.
Belangrijker vind ik wat kleine aanpassingen aan de module zoals dag en datum die kunnen worden omgedraaid en vooral prettig is de huidige tijd die in de bovenhoek blijft staan bij het gebruik van bijvoorbeeld de stopwatch.
Die bullbar is trouwens ook wel tof, waar heb je die gehaald?
Ik denk dat ik toch wel vrij om ben, de heritage red met resin band lijkt op het forum en ook voor mijzelf de duidelijke winnaar. Ondertussen nog een pop-up in mijn winkelmandje gekregen of ik wel wilde bestellen met wat extra korting, maakt de keus alleen maar makkelijker
Dan is de keuze snel gemaakt. Datum omdraaien kan dacht ik ook zonder maar die uitvoering die jij wilt is er sowieso alleen met Bluetooth geloof ik dus dan ben je snel klaar
Ik wou die bullbar eerst kopen bij Jays and Kays ivm de pasvorm maar die hadden hem niet op voorraad. Heb hem toen bij de bezorgchinees vandaan gehaald voor 4 piek. Doet wat ie moet doen en past prima.