G-Shock square

Oh ja, de knopjes zijn op al deze modellen wel super k*t om in te drukken. Met je nagel moeilijk doen zeg maar.

De FW91 daarentegen is gewoon met de “kussentjes” van je vingers in te drukken (if that makes sense).

Wat betekend de U module?

1 like

Nu heb je wel twee soorten nerds hè

Wat is jouw inner nerd

3 likes

Bij de U module staat de datum in dag/maand formaat ipv maand/dag.

Dat is voor sommige

héél belangrijk heb ik me laten vertellen. :man_shrugging:

1 like

Plus led backlight in wit. Hij heeft wat kleine updates en aanpassingen gehad. Geluid is geloof ik ook harder. Bij de oude module erg zacht.

Hoi, zelf zou ik voor een 5610 gaan aangezien deze solar powered is waardoor de batterij langer meegaat en het heeft multiband 6 waardoor het horloge altijd op tijd loopt. Het uiterlijk van de 5610 vind ikzelf ook wat mooier, maar over smaak valt te twisten… Succes met de aankoop!

De 5000 is het voor mij waard. Zowel de u als non-u.

Gr, Vigorelli

6 likes

Als ik bij diverse online winkels kijk staat er “Resin band” bij de 5000. Is toch hars? Of kloppen die specs niet?

5000 is supercool natuurlijk. (Wel op tijd opladen in de zon…)

3 likes

Heb ook al vaak de verwijzing naar ’ rubber ’ gezien, dat is het volgens mij niet. Is in alle waarschijnlijkheid gewoon een zachtere or kwalitatievere resin met andere eigenschappen, minder stijf, zachter etc.

1 like

Is volgens mij gewoon resin of siliconen maar vergeleken met de standaard G-Shock banden wat soepeler en zachter.

Verwacht geen isofrane / tropic natuurrubber kwaliteit.

Gr, Vigorelli

1 like

Het kan best resin zijn én superzacht zijn hè :wink:

Geloof ik graag. Ik heb echter nog geen positieve ervaringen gehad met Casio bandjes tot nu toe maar dat is wel in het goedkopere segment. De Casio horloges zelf daarintegen bevallen bijzonder goed! Mijn favoriet is mijn Duro Kermit met Marlin, super horloge maar met een stug standaard bandje.

1 like

Ik had altijd de duurdere casios met resin band (mudmaster, pilot, etc), maar die bandjes waren erg breed en erg stug. Leuk dat het onverwoestbaar is maar het moet wel lekker zacht zijn vind ik :joy:

Dus rest assured, de 5000 band is misschien wel resin (wist ik niet) maar wel erg zacht.

1 like

De originele backlight had een - voor mij- magische groen-blauwe gloed. Maar vond ik niet geweldig zichtbaar. Volgens mij was de duur niet instelbaar en was iets van 1 of 1,5 seconde. Dus ik was erg blij dat de u-versie langer kon blijven branden. Tot 3 seconden! De ironie alleen is dat de nieuwe (killere) verlichting zo fel is, dat ik die op de kortste tijd heb staan, omdat ik anders iedereen om me heen verblind, wakker maak, noem maar op… Dus eindelijk langer in te stellen automatische verlichting, is het niet nodig omdat de nieuwe verlichting zo fel is :rofl:

1 like

Inderdaad, de verlichting is groen en gaat razendsnel uit (niet instelbaar). Je hebt praktisch geen tijd om te kijken hoe laat het is. Heb hem al jaren om mijn pols. Gelijk gekocht toen hij uitgebracht is.

Ben dan ook wel benieuwd hoe de U versie functioneert in het dagelijks leven.

1 like

Keuze is gemaakt en eerlijk gezegd….ziet het er heel netjes uit!

Hou wel van de retro uitstraling👌🏼

7 likes

Lekker zeg! Misstaat zeker niet en inderdaad
de retro uitstraling spat er gewoon vanaf bij deze square Casio.

1 like

Super cool!

3 likes

Goede keuze! En de datum in Europees formaat…
Welk type is dit precies? En hoe soepel is de band?