Kort vraagje, maar hoor uiteraard graag jullie mening:
Wil graag de GW-5000 aanschaffen, maar zijn de verschillen in band en caseback t.o.v. de GW-5610 het (grote) verschil in bedrag waard?
Tevens zijn ze allebei solar.
Persoonlijk vind ik het rood van de GW-5610 wel iets retro hebben (smaken verschillen natuurlijk), maar een goedkopere basic DW-5600 beater zonder rood heeft ook wel wat…
Niet echte “wereldproblemen”(), maar mening is altijd welkom!
Sowieso van beide de nieuwe module kopen de “U” versie. De GW5000 is hoogwaardiger qua geschroefde deksel en zachter rubber, maar ligt ook hoger op de pols door de geschroefde deksel.
Ik had de 5610 moest toen perse de 5000 hebben en heb nu weer de 5610. Dus ja is “beter” maar nee was het voor mij persoonlijk niet waard.
Maar ik kan niet uitsluiten dat er nog een keertje een 5000 gaat komen.
Die geschroefde caseback is Retecool natuurlijk maar ik kan de meerprijs ook niet verantwoorden voor mezelf. Heb daarom de 5610.
Vroeger deze gehad met schreofdeksel.
Nooit weg moeten doen…
Heb ik eigenlijk ook!
Vind het hele mooie retro horloges, maar persoonlijk vind ik de CasiOak (GA-2100, basic zwart/wit) wel makkelijker te dragen.
Althans….denk ik…
Ik heb een 5000 full metal in het zwart. Voor mij de top G. Door het staal vind ik de uitstraling nog toffer. Ik heb hem ook in het zilver gehad, maar dat glimt als een MF. Zwart is ideaal. Heb nog wel eens getwijfeld om een gouden erbij te halen, maar zover is het nog niet gekomen.
Misschien dat ik diverse g-schock fans hiermee tegen de schenen schop. Maar het leuke aan G-shocks vindt ik dat je voor een appel en een ei een onverwoestbaar horloge koop in alle kleurtjes van de regenboog. En als je hem toch sloop, who cares, haal je toch een nieuwe. Ultiem vakantie-/klus-/noem maar op- horloge dus.
De GW-5000, aan de ene kant wil ik hem wel, maar aan de andere kant begint het dan toch weer een duur horloge te worden. Nee tussen al het andere horloge geweld hier op dit forum is het nog steeds een peulenschil.
De stalen en titanium GMW-5000 varianten idem. Gaaf concept. Ik ben er zeker niet vies van. Maar het ultieme niet te slopen koop er een voor de lol is er uit.
-> 5610U <-
Beter licht dan de niet U versie.
Europese datum weergave
Solar
Goedkoop
Vederlicht
Op de zaak sta je meteen bekend al de nerd.
@Arnie82 ik zie dit horloge van jou bij toeval te koop staan. Ik heb mij speciaal aangemeld op dit forum. Kan je alleen geen pb sturen als nieuw lid. Hoor graag of hij er nog is.
Ook even mijn 2 cents: de 5000 is gewoon de kwalitatief betere 5610.
Is er IETS mis met die laatste, zeker niet. Alleen het idee dat de 5000 met liefde gemaakt is in Japan ipv China, superzachte rubberen band heeft die echt het verschil maakt voor mij, en een mooiere afwerking (caseback) heeft als je hem aan een bewonderaar showt… Tja, je moet voor jezelf uitmaken of dit de meerprijs waard is. Any g-shock will do
Ik ben er in ieder geval nooit op uitgekeken geraakt en draag hem tussen de speedmaster en ander geweld graag (en met liefde) voor de afwisseling.