"G-shock"

Naar aanleiding van dit topic http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,797432 keek ik even rond naar een goedkope duiker. Kwam ik deze “G-shock” tegen…

Wat vinden jullie ervan?

Wel geinig maar als automaat krijgt hij van mij niet het “g-shock” predikaat. Doet me toch te veel denken aan een nep g-shock en dat is jammer want Orient is wel degelijk een goed merk.

Dat is een vreemde kruisbestuiving zeg. Nog nooit gezien deze. Ik zou hem wel eens van de achterkant willen zien. Ik zou hem zelf niet kopen. Luminox gebruikt ook kuntsstof kasten maar deze heeft inderdaad veel G-Shock trekjes. Ze komen ook uit hetzelfde land natuurlijk.

Nog nooit gezien en ik surf aardig wat rond over Orient. Het aantal jewels op de wijzerplaat zie je niet vaak bij Orient. Daarbij ook dat het geen Orient + logo, Orient Star of Orient three star is.
Dit is best een vreemde eend in de Orient-bijt. Ben benieuwd naar het typenummer voor meer info.

En wat ik er van vind, niet mijn smaak.Teveel kunststof en teveel wit.

Er zijn er nog meer.

een beetje zwart-wit…

Ik vind 'm wel wat hebben. Het lijkt wel de liefdesbaby van een G-shock en een Seiko Monster :slight_smile:

Vind hem eigenlijk best wel leuk om te zien…
Ben wel bang dat als ie om mijn pols zou zitten, ik toch weer afhaak vanwege de grote kast/band.

Wat apart zeg! Vind hem absoluut niet mooi, maar het is wel de eerste keer dat ik deze zie (tu)

ik vind hem wel stoer : )

Zijn er ook typenummers bekend of links waar die te koop staat?

Eindelijk een g-schock met een centrale secondenwijzer…
Of zou de kast er alleen maar op lijken en niet zo stevig zijn?

Het lijkt misschien wel een G-Shock, maar een automaat kan natuurlijk nooit zo schokbestendig zijn als een digitaal horloge.
Verder wel een stoere klok.

best een geinig ding idd. Vind hem wel wat hebben !

sorcees Schreef:

Het lijkt misschien wel een G-Shock, maar een
automaat kan natuurlijk nooit zo schokbestendig
zijn als een digitaal horloge.
Verder wel een stoere klok.

Idd, hier zou een quartz in moeten zitten. Dan was hij onmiddelijk op mijn ‘Hebben, hebben, hebben’-lijstje gekomen.B)-

Het gaat me niet zo snel om de ‘shock’ kwaliteiten in de vorm van schokbestendigheid. Meer om de kras en buts bestendigheid.
Maar als vereiste een centrale secondenwijzer ivm pols-tellen.

Niemand een link of typenummer??

Hent Schreef:

Het gaat me niet zo snel om de ‘shock’ kwaliteiten
in de vorm van schokbestendigheid. Meer om de kras
en buts bestendigheid.
Maar als vereiste een centrale secondenwijzer ivm
pols-tellen.

Niemand een link of typenummer??

Nop, sorry. Was em toevallig op wus tegengekomen. Misschien dat daar iemand daar het weet.

dreski Schreef:

Er zijn er nog meer.
http://forums.watchuseek.com/attachments/f21/26572
d1160895128-orient-mechanical-diver-looks-like-g-s
hock-img_0309.jpg
http://forums.watchuseek.com/attachments/f21/26573
d1160895128-orient-mechanical-diver-looks-like-g-s
hock-img_0310.jpg

Die zwaete had ik ook gezien, maar vind ik met dat goud te bling.